The good, the junk and the profitable : the new-halal food in Budapest and London

Belhaj Abdessamad; Speidl Bianka: The good, the junk and the profitable : the new-halal food in Budapest and London. In: Religion, culture, society, (4). pp. 167-185. (2017)

[thumbnail of religion_culture_society_004_167-185.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
religion_culture_society_004_167-185.pdf

Letöltés (428kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This research examines the emerging role of new-halal in two different European contexts: the Hungarian context in which the halal economy is embry-onic, and the British context in which halal industry has reached its present peak of expansion in Europe. Drawing on interviews (with Hungarian Muslim actors of halal) and observant participation in the London Muslim Lifestyle Show 2017, this study attempts to show that halal promoters think of it, beyond its religious dimension, as an economic product, and especially as an ethical-ecological one, designed for non-Muslims as well.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Religion, culture, society
Dátum: 2017
Kötet: 4
ISSN: 1416-7972
Oldalak: pp. 167-185
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/67603/
Kulcsszavak: Táplálkozás - iszlám - összehasonlító elemzés - Magyarország - Nagy-Britannia
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 184-185. és a lábjegyzetekben ; ill.
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.04. Szociológia
Feltöltés dátuma: 2020. máj. 12. 10:33
Utolsó módosítás: 2023. már. 09. 14:12
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/67008
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet