Erdei iskola és vándortábor : a környezeti nevelés progresszíven megújuló lehetőségei

Kopasz Adrien Réka: Erdei iskola és vándortábor : a környezeti nevelés progresszíven megújuló lehetőségei. In: Módszertani közlemények, (58) 4. pp. 19-33. (2018)

[thumbnail of modszertani_058_004_019-033.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_058_004_019-033.pdf

Letöltés (9MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The present global problems are updating the social expectations for the environmental education. Consequently, the methodology of environmental education is effective if an individual’s environmental capacity is increased within the framework of sustainability. Since its inception, the methodology of forest school programs has been gradually upgraded, thus enabling co-operative learning and projectbased pedagogical methods to be continuously applied. Nemethne Dr. Katona (2005) Comparing wandering camp and forestry education, we find that while the methods have many similarities, the two educational places had different goals at the time of their development and it is currently observed that similar pedagogical goals are achieved with different emphasis. In my study, I also present these differences when comparing the forest school and the wandering camp programs.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Forest school and wandering camp : the progressively renewing opportunities of environmental education
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2018
Kötet: 58
Szám: 4
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 19-33
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/68968/
Kulcsszavak: Környezetvédelmi nevelés, Erdei iskola, Fenntarthatóság
Megjegyzések: Bibliogr.: 32. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2020. jún. 10. 11:40
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69065
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet