Kísérleti új típusú matematikaoktatás a Kaposvári Egyetemen

Bánkuti Gyöngyi: Kísérleti új típusú matematikaoktatás a Kaposvári Egyetemen. In: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat, (11) 2. pp. 99-116. (2019)

[thumbnail of koztes_europa_2019_002_099-116.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
koztes_europa_2019_002_099-116.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This publication is about an educational experiment in connection with teaching Calculus for first-year students of “Finance” and “Commerce and Marketing” of Kaposvár University in the framework of an EFOP project. Such experiments are more common in tertiary and secondary education, less at the university level. The literature review was about two fields. Studying the Hungarian educational experiences, statistics and the possible educational techniques, methodologies, worldwide. Based on them we wanted to plan the implementation of the pilot course, to find which methodologies are proper, achievable for us, match our situation, support our goals. We invited second-, third-year students to be mentors to help the students not only in the professional problems but support the cooperative learning process, the communication, team building, creativity, mentality change of the students. Our main goal was wider than to teach mathematical algorithms more efficient but improve the creativity, problem-solving skills, the braveness of the students to face new challenges. To use the internet in English and use the information, techniques with critics. In the course implementation part, a very detailed explanation of the pilot course takes place, with pictures, examples. In conclusion, the advantages and the problematic parts of the educational experiment are listed. Summarized, we can state, nowadays because of the changed mentality of the students and the newly available techniques, such educational experiences are important to establish new, efficient ways of teaching not only mathematics but improve the general problem-solving skill of the students. We consider, maybe we took only a small, but important step, but definitely in the right direction!

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: New style pilot calculus course at Kaposvár University
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat
Dátum: 2019
Kötet: 11
Szám: 2
ISSN: 2064-437X
Oldalak: pp. 99-116
Kiadó: Egyesület Közép-Európa Kutatására
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/69782/
Kulcsszavak: Matematika tanítása, Felsőoktatás - Magyarország
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 115-116. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2020. aug. 05. 11:19
Utolsó módosítás: 2020. aug. 05. 11:19
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/69784
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet