Hozammenedzsment és ároptimalizáció a hotelszektorban

Fazekas Lajos: Hozammenedzsment és ároptimalizáció a hotelszektorban. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (16) 1-2. pp. 123-135. (2021)

[thumbnail of jelenkori_016_001-002_123-135.pdf] Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_016_001-002_123-135.pdf

Letöltés (277kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen munkámban a szállodaipar működését alapjaiban megváltoztató folyamatokkal, így a dinamikus árazással, a hozammenedzsmenttel és az ároptimalizációval foglalkozom. Ezen folyamatok az utóbbi évek során komoly hatást gyakoroltak a szállodák működésére. A hotelek célja az utóbbi években, hogy megfelelő szegmentáció segítségével minden vendég, minden vevő számára ideális ajánlatot tudjanak nyújtani, növelve ezzel a fogyasztók lojalitását, márkahűségét, visszatérési hajlandóságát. A hozammenedzsment rendszerek alkalmazását ma már a hotelek minden részlegére ki kell terjeszteni annak érdekében, hogy az esetlegesen kisebb nyereséget hajtó részlegek más osztályok felé irányítsák a vendégeket, így növelve a teljes tartózkodás során elért haszon teljes mennyiségét. A teljes hotelszektor működésére is kihat ugyanakkor az online utazásszervezők megjelenése, akik a korábbi utazási irodáktól teljesen eltérő szemlélettel szervezik útjaikat, támaszkodva ennek során azokra a nagy online minősítő rendszerekre, amelyek a magánfelhasználók fogyasztói döntéseire is komoly hatással vannak. Abstract: The aim of this paper is to deal with those trends which are affecting the whole operation of the hotel industry including dynamic pricing, yield management and price optimisation. These processes had great impact on the operation of the hotels in the last few years. The aims of the operation of the hotels in the last years were to find the ideal offer for all the guests with the help of the segmentation. This way hotels can increase the loyalty and brand loyalty of their customers and their willingness to return to the hotel again. The use of the yield management systems should have been extended to all the parts and departments of the hotel in order to direct the guests between the more and less profitable departments. This way the total realised profit for the whole stay of the guest can be increased. The presence and appearance of the online travel agencies have effects on the whole tourism and hospitality sector because the new actors are organising their offered journeys with a different philosophy. During their work they are using the big databases built by the online ranking systems which have big effect on the guests’ decisions as well.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Szektorális ökonómia és államháztartás
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Dátum: 2021
Kötet: 16
Szám: 1-2
ISSN: 1788-7593
Oldalak: pp. 123-135
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74675/
DOI: 10.14232/jtgf.2021.1-2.123-135
Kulcsszavak: Szállodaipar
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 132-135. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2022. már. 30. 14:19
Utolsó módosítás: 2022. már. 30. 14:19
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74777
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet