Honti Tamás: Értelmezhető-e a marketing csere nélkül? : a csere szerepe a nonbusiness marketingben a politikai marketing példáján keresztül = Can marketing be interpreted without exchange? : the role of exchange in nonbusiness marketing through the example of political marketing.
Cikk, tanulmány, mű
nonbusiness_workshop_2023_065-071.pdf Letöltés (606kB) |
Absztrakt (kivonat)
A politikai marketinggel foglalkozó szerzők egyetértenek abban, hogy a terület egyik alapvető teoretikus problémája a politikai termék meghatározása, ezért munkám célja a csere szerepének vizsgálata a politika piacán, és úgy vélem ez önmagán túlmutató következményekkel bír a marketing gondolkodás számára. A főáramú megközelítés szerint csere nélkül nem beszélhetünk marketing tevékenységről, ezért a tanulmányban két nagyhatású politikai gazdaságtani elmélet segítségével értelmezem a politikai cserefolyamatot. A politikai marketing gondolkodásának gyökereit Schumpeter politikai gazdaságtani elméletéhez vezethetjük vissza, és ez alapján az új politikai gazdaságtan képviselői a cserét az egész társadalomra kiterjeszthető integrációs mechanizmusnak tartják, ami megegyezik a társadalmi marketing koncepciójával. Munkámban először bemutatom Schumpeter politikai gazdaságtani elméletét, majd ütköztetem az új politikai gazdaságtan képviselőinek gondolkodásával. Ezzel a két közgazdaságtani megközelítéssel a csere politikában betöltött szerepét járom körbe, és ezek alapján szeretnék releváns következtetéseket megfogalmazni a marketing gondolkodás számára. Authors of political marketing agree that one of the fundamental theoretical problem in this field is the definition of the political product, and therefore my work aims to examine the role of exchange in the political market, and I consider that this analysis can contribute to marketing thinking. According to the mainstream approach, we cannot talk about marketing activity without exchange, and therefore I use two influential political economy theories to interpret the political exchange process. The roots of political marketing thought can be traced back to Schumpeter's political economy theory, and on this basis, the new political economy theorists consider to the exchange as an integrative mechanism that can be extended to the whole of society, which is consistent with the concept of social marketing. In my paper, I introduce Schumpeter's political economy theory, and then I compare it with the thinking of the new political economy. I use these two economic approaches to explore the role of exchange in politics and draw relevant conclusions for marketing thinking.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Nonbusiness Marketing Workshop |
Dátum: | 2023 |
ISBN: | 978-963-306-955-4 |
Oldalak: | pp. 65-71 |
Nyelv: | magyar , angol |
Kiadó: | SZTE Gazdaságtudományi Kar |
Kiadás helye: | Szeged |
Konferencia neve: | Nonbusiness Marketing Workshop |
Konferencia típusa: | Konferencia |
Helyszin: | Szeged |
Dátum: | 2023. március 23. |
Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/83429/ |
DOI: | 10.14232/gtk.nmgt.2023.6 |
Kulcsszavak: | Marketing - politikai |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 71. p. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2024. feb. 09. 08:56 |
Utolsó módosítás: | 2024. feb. 09. 08:56 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/83986 |
Tétel nézet |