Achuodho Hamphrey Ouma; Pikó Bettina; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián: A review of psychosocial factors shaping motivation and achievement in automotive engineering students : [abstract].
Altorjay Tamás: Énekhang bemelegítésnél alkalmazott dúdolási módok hatásvizsgálata : [absztrakt].
Bereczki Enikő Orsolya; Kiss Boglárka; Rausch Attila; Bacsa-Károlyi Borbála; Fehérvári Anikó: Measuring creativity in a robotics-based intervention: a quasi-experimental study : [abstract].
Berkes István; Pikó Bettina: The role of parentification in academic achievement : [abstract].
Cheruiyot Langat Gilbert; Molnár Gyöngyvér: The feasibility and applicability of computer-based assessment in competency-based curriculum in Kenya : [abstract].
Cuong Tran Van; Oo Tun Zaw; Pikó Bettina; Józsa Krisztián: The role of continuous assessment in university students' burnout in Vietnam : [abstract].
D. Nagy Fruzsina; Korom Erzsébet: Számolási készségek vizsgálata egy magyarországi egyetem általános kémia kurzusain : [absztrakt].
Dinnyés Katalin Julianna: Az egészség mint érték és az egészségfejlesztés megítélése a felsőoktatásban tanulók körében : [absztrakt].
Erdenezul Uitumen; Tarkó Klára: Exploring the health-promoting lifestyle and associated factors among Mongolian students : [abstract].
Fejes József Balázs: A szövegértés támogatásának lehetőségei - tanulók, tanárok, tanárjelöltek : [absztrakt].
Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Szenczi Beáta; Hódi Ágnes; Tary Blanka: Egy történelem tantárgyba ágyazott szövegértés-fejlesztő kvázi kísérlet eredményei : [absztrakt].
Fethi Naila; Józsa Krisztián: Validation of the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ18) for Arab Algerian middle school students : [abstract].
Földvári Erika; Molnár Edit Katalin: Oktatók és tanárszakos hallgatók véleményének összevetése a hallgatói szakszövegolvasás nehézségeiről : [absztrakt].
Gustavson Natalija; Koivuhovi Satu; Vainikainen Mari Pauliina: Primary school teacher's assessment of a student's competence as a predictor of academic achievement throughout primary school : [abstract].
Gál Zita; Nagy Márió Tibor; Kasik László: A passzív-agresszív viselkedés és a szociálisprobléma-megoldás kapcsolata serdülők körében : [absztrakt].
Habbiche Sabrina; Kinyó László: The role of Self-Determination Theory in supporting international students' cross-cultural adaptation: a systematic review : [abstract].
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér: Tanulási stratégiatréning a szövegértés fejlesztése érdekében : [absztrakt].
Halász Csenge; Tary Blanka; Hódi Ágnes; Fejes József Balázs; Vígh Tibor: Alapozás, létszükséglet, kihívás: pedagógusok metaforái a szövegértés-fejlesztésről : [absztrakt].
Hausingerné Búrány Anikó; Tarkó Klára: A táncbeavatkozás hatása a holisztikus egészségdimenziókra és a kognitív tényezőkre serdülők és fiatal felnőttek körében: szisztematikus áttekintés : [absztrakt].
Hotulainen Risto; Pásztor Attila; Oinas Sanna; Luumi Lauri: Determinants of online safety and security among high school students in Finland : [abstract].
Hódi Ágnes; Tary Blanka; Fejes József Balázs; Szenczi Beáta; Vígh Tibor: Tanárok tapasztalatai az olvasási stratégiák tanításáról egy tantárgyakba ágyazott szövegértés-fejlesztő program kapcsán : [absztrakt].
Kasza Éva Zsuzsanna; Jámbori Szilvia: Eltérő értékelési lehetőségek az ADHD-vel élő tanulók számára : [absztrakt].
Kiss Julianna: Egészségnevelés a zeneoktatásban: a foglalkozási ártalmak prevenciója és a Kovács-módszer alkalmazásának hatásai : [absztrakt].
Kiss Renáta; Szili Katalin; Mokri Dóra; Molnár Gyöngyvér: Az olvasás- és írástanulást meghatározó képességek online vizsgálata háttérváltozók tükrében az iskolai tanulás kezdő szakaszában : [absztrakt].
Korom Erzsébet; Nagy Márió Tibor: Kisiskolások természettudományos gondolkodásának vizsgálata a Science-K Inventory (SK-I) mérőeszközzel : [absztrakt].
Krausz Anita: A diagnózis segítség vagy stigma? : [absztrakt].
Kupiainen Sirkku; Hotulainen Risto: Girls and boys and math revisited - math choice as a divider among Finnish upper secondary academic track students : [abstract].
Kyaw Khin Mi Mi: Developing a theoretical framework for defining key components of spatial reasoning in mathematics education context : [abstract].
Lannert Judit: A kreativitás és fejlesztésének lehetőségei az iskolában : [absztrakt].
Lena Mai Sri; Nikolov Marianne: Peers' impact on 5th-graders' English learning motivation and engagement with tasks : [abstract].
Listiaji Prasetyo; Molnár Gyöngyvér: Pre-service science teachers' interest in teaching computational thinking: a preliminary investigation in Indonesian context : [abstract].
Luhtajärvi Heidi: The effects of maternal education, school's municipality type and gender on a student's final grade : [abstract].
Lénárd Sándor; Czirfusz Dóra; Horváth Orsolya; Vörös Ildikó; Rapos Nóra: A tanárszakos hallgatók pályaidentitásának alakulása a pályaszocializációs gyakorlatok során : [absztrakt].
Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér: A természettudományos szövegek megértését segítő szókincsfejlesztő program hatásvizsgálata : [absztrakt].
Mahavong Anongsack; Fejes József Balázs: How can teachers be supported in creating a mastery goal structure? a systematic review from the teachers' perspective : [abstract].
Mester Janka Mária: Esélyegyenlőség és innováció a földrajztanításban: differenciálás és gamifikáció hatása a BTMN-s és SNI-s diákok motivációjára : [absztrakt].
Mezrigui Amira; Tóth Edit: Systematic review of teacher self-efficacy regarding classroom assessment : [abstract].
Mohammed Saif Husam; Kinyó László: Exploring the acceptance of e-learning technology in a constructivist learning environment : [abstract].
Mohammed Saif Husam; Kinyó László: A comparative study of e-Learning technology acceptance between Arabic and English medium school students through the lens of constructivist learning : [abstract].
Molnár Gyöngyvér: Developing inductive reasoning in K12 education: identifying the most critical periods : [abstract].
Moravánszky Anthea; Barkow Ingo: Preparing engineers for the workforce: a curriculum assessment : [abstract].
Munezero Edouard; Tóth Edit; Hódi Ágnes: The interplay between teachers' perceived recognition, authority, and resilience in Rwandan schools context : [abstract].
Myagmarkhorloo Chamintsetseg; Habók Anita; Ganzorigt Bat-Uchral: Students' perceptions of flipped classrooms: insights from Mongolian higher education : [abstract].
Nabhan Salim; Habók Anita: Exploring the Impact of demographic variables on assessing EFL pre-service teachers' perceived level of multiliteracies : [abstract].
Piniel Katalin; Petrovics Kinga; Zólyomi Anna: A tanulók énhatékonyságának és társértékelésre vonatkozó énhatékonyságának növelése: egy intervenciós kutatás eredményei : [absztrakt].
Pintér Henriett; Kovács Johanna; Gál Franciska: Mese és beszédintervenciós vizsgálat ismételt kipróbálása atipikus fejlődésmenetű gyermekek körében : [absztrakt].
Piseth Hull; Vígh Tibor: Validation of teachers' conceptions of assessment inventory with Cambodian preservice teachers : [abstract].
Pálinkás Vivien; Dancs Katinka: Hogyan gamifikáljunk angol órán? : egy intervenció eredményei : [absztrakt].
Pásztor Attila; Maklári Dalma: Induktív és arányossági gondolkodás összefüggéseinek vizsgálata 7. évfolyamos tanulók körében : [absztrakt].
Pásztor-Kovács Anita; Pásztor Attila: Együttműködő képesség fejlődése egy keresztmetszeti vizsgálat tükrében: 8. évfolyamos tanulók és egyetemet kezdő hallgatók összehasonlítása : [absztrakt].
Qamariah Hijjatul; Hercz Mária: Indonesian EFL instructors' professional identity construction in their narratives : [abstract].
Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér: Exploring the role of VR in English language education: a systematic review of applications, skills, and implementation in higher education : [abstract].
Rashid Mamunur; Szenczi Beáta: Qualitative investigation of the home literacy environment of Bangladeshi schoolchildren: a pilot study : [abstract].
Rausch Attila; Duishekeeva Gulnara; Horváth László: Integrating artificial intelligence into higher education assessment: insights from university lecturers : [abstract].
Rizvika Rahmita Salim: Empirical study on global citizenship competencies of Indonesian exchange students in Hungary : [abstract].
Saarnio Milja: Providing feedback to pupils with different attitudes : [abstract].
Sipos Zsóka; Huszár-Samu Nóra; Volentér-Kis Orsolya; Steklács János: A fluens olvasás jellemzői második évfolyamon kritériumorientált megközelítésben : [absztrakt].
Sukhbaatar Batdulam; Luvsantseren Tserenchimed: Primary education teachers' experiences in carrying out formative assessment during COVID-19 in rural Mongolia : [abstract].
Szabó Luca; Lescsinszky Beatrix; Pikó Bettina: A sport és a mentális egészség kapcsolata egyetemi hallgatók körében : [absztrakt].
Tankó Gyula: An investigation of the visual support provided in EFL assessment tasks : [abstract].
Tary Blanka; Hódi Ágnes; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Szenczi Beáta: Tanárok és tanárjelöltek olvasásistratégia-használata: szisztematikus áttekintés : [absztrakt].
Tóthpál-Halasi Orsolya; Pikó Bettina: Components of teachers' mental well-being: investigating its association with burnout, motivation, depression and resilience : [abstract].
Uuganbayar Bayarjargal; Pikó Bettina: Sexual behavioral beliefs and the Integrative Model (IM) Belief Measure among Mongolian adolescents : [abstract].
Vígh-Kiss Erika Rozália: Adult skills assessment in Hungary: insights from the OECD PIAAC Survey (2017-18 and 2022-23) : [abstract].
Vízhányó Dorka; Müller Vanessa; Pikó Bettina: Egyetemi hallgatók ADHD tüneteinek összefüggése a mentális jóllétükkel és a tanulmányi perspektíváikkal : [absztrakt].
Yuan Gangxuan; Huang Can; Pikó Bettina: Comparison of positive youth development interventions in high-income countries and low- and middle-income countries: a systematic review : [abstract].
Ökördi Réka; Harmat Nóra; Kiss Renáta; Mokri Dóra; Molnár Gyöngyvér: Matematikai készségek monitorozása az iskolakezdés idején: egy online mérőeszköz pilot vizsgálatának eredményei : [absztrakt].