Az ismeret hatása az élelmiszeripari adalékanyagok fogyasztói elfogadottságára = The effect of knowledge on the consumer acceptance of food additives

Szűcs Viktória; Szabó Erzsébet; Bánáti Diána: Az ismeret hatása az élelmiszeripari adalékanyagok fogyasztói elfogadottságára = The effect of knowledge on the consumer acceptance of food additives. In: Élelmiszervizsgálati közlemények, (61) 2. pp. 622-634. (2015)

[thumbnail of elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2015_02_622-634.pdf] Cikk, tanulmány, mű
elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2015_02_622-634.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Részben a fogyasztói igények, részben pedig az előállítói és kereskedelmi szempontok miatt élelmiszereink különböző adalékanyagokat tartalmaznak, ami a fogyasztók egy részében aggodalmat kelt. Jelen munkánk célja az adalékanyagokkal kapcsolatos ismeretszint, valamint az észlelt kockázat csökkentése érdekében nyújtott információ hatásának vizsgálata volt. Kérdőíves megkérdezésünk eredménye rámutatott, hogy az információ kedvező hatást gyakorol az élelmiszeripari adalékanyagok fogyasztói elfogadására, így a hiteles és közérthető tájékoztatás rendkívül fontos a hazai fogyasztók tudatos vásárlási döntésének meghozatala érdekében. Partly because of consumer demand, and partly because of manufacturing and commercial aspects, our foods contain different additives, which is worrisome to some of the consumers. The goal of the present work was to study the level of knowledge related to additives, and the effect of the information provided in order to reduce the perceived risk. Results of our questionnaire survey showed that information has a beneficial effect on the consumer acceptance of food additives, and so credible and easy to understand information is extremely important for domestic consumers when making conscious decisions by.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Adatok fogyasztói elfogadottsága = Consumers' acceptance of additives
Rovatcím: Kutatás-felmérés = Research survey
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Élelmiszervizsgálati közlemények
Dátum: 2015
Kötet: 61
Szám: 2
ISSN: 0422-9576
Oldalak: pp. 622-634
Nyelv: magyar , angol
Kiadó: WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Kiadás helye: Budapest
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/78993/
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Adalékanyag - élelmiszeripar
Megjegyzések: Bibliogr.: 634. p. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 02. Műszaki és technológiai tudományok
02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák
02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák > 02.10.02. Élelmiszer és italfélék
Feltöltés dátuma: 2023. júl. 05. 12:21
Utolsó módosítás: 2023. aug. 26. 08:23
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/79039
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet