Bozi János; Szabó S. András; Izsák Margit; Tiszáné Kósa Eszter Imola; Szabó Gergely Levente: Diákok kémia-, biológia- és fizikaoktatása élelmiszer-vizsgálati kísérletek segítségével. In: Élelmiszervizsgálati közlemények, (62) 1. pp. 980-989. (2016)
|
Cikk, tanulmány, mű
elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2016_01_980-989.pdf Letöltés (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A fizika, biológia és kémia iskolai oktatásában a kísérleteknek meghatározó jelentősége van. A diákok nagyon szívesen veszik, ha a kísérletek anyaga az általuk is jól ismert valamilyen élelmiszer. Jelen munkánkban tíz egyszerű, fizikai, kémiai és biológiai jellegű kísérletet írunk le. A vizsgált, illetve a kísérletek során felhasznált élelmiszerek: alma, almalé, burgonya, citrom, citromlé, ecet, ételfesték, konyhasó, növényi olaj, répacukor, sütőpor, szódabikarbóna, zselatin.
| Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Egyéb cím: | Teaching chemistry, biology and physics with the help of food analytical experiments |
| Rovatcím: | Tudomány = Science |
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Élelmiszervizsgálati közlemények |
| Dátum: | 2016 |
| Kötet: | 62 |
| Szám: | 1 |
| ISSN: | 0422-9576 |
| Oldalak: | pp. 980-989 |
| Nyelv: | magyar |
| Kiadó: | WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. |
| Kiadás helye: | Budapest |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/78996/ |
| Kulcsszavak: | Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: 989. p. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Szakterület: | 02. Műszaki és technológiai tudományok 02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák 02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák > 02.10.02. Élelmiszer és italfélék |
| Feltöltés dátuma: | 2023. júl. 06. 07:40 |
| Utolsó módosítás: | 2023. aug. 26. 08:20 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/79077 |
![]() |
Tétel nézet |

