Teaching chemistry, biology and physics with the help of food analytical experiments

Bozi János and Szabó S. András and Izsák Margit and Tiszáné Kósa Eszter Imola and Szabó Gergely Levente: Teaching chemistry, biology and physics with the help of food analytical experiments. In: Élelmiszervizsgálati közlemények, (62) 1. pp. 990-995. (2016)

[thumbnail of elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2016_01_990-995.pdf] Cikk, tanulmány, mű
elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2016_01_990-995.pdf

Download (216kB)

Abstract

Experiments are of particular importance in the school education of physics, biology and chemistry. Students welcome gladly if the subject of an experiment is some kind of food, well-known to them. In the current work, ten simple experiments of physical, chemical and biological nature are described. The foods analyzed or used in the experiments are apples, apple juice, potatoes, lemons, lemon juice, vinegar, food coloring, table salt, vegetable oil, beet sugar, baking powder, baking soda and gelatin.

Item Type: Article
Other title: Diákok kémia-, biológia- és fizikaoktatása élelmiszer-vizsgálati kísérletek segítségével
Heading title: Tudomány = Science
Journal or Publication Title: Élelmiszervizsgálati közlemények
Date: 2016
Volume: 62
Number: 1
ISSN: 0422-9576
Page Range: pp. 990-995
Language: English
Publisher: WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Place of Publication: Budapest
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/78996/
Uncontrolled Keywords: Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola, Biológia tanítása - középiskola
Additional Information: Bibliogr.: 995. p. ; összefoglalás angol nyelven
Subjects: 02. Engineering and technology
02. Engineering and technology > 02.10. Other engineering and technologies
02. Engineering and technology > 02.10. Other engineering and technologies > 02.10.02. Food and beverages
Date Deposited: 2023. Jul. 06. 07:43
Last Modified: 2023. Aug. 26. 08:20
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/79078

Actions (login required)

View Item View Item