Bódi Barbara; Bognár Lajos; Kasza Gyula; Szakos Dávid: Internetes élelmiszer-vásárlási szokások Magyarországon. In: Élelmiszervizsgálati közlemények, (62) 1. pp. 996-1001. (2016)
|
Cikk, tanulmány, mű
elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2016_01_996-1001.pdf Letöltés (729kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt időszakban intenzíven bővült az internetes kereskedelem piaci szegmense Európában [6], bár hazánkban a növekedés üteme hosszú évekig elmaradt az európai átlagtól. A magyar lakosság csak az elmúlt 5 évben kezdett tömegesen nyitni az online termék-, illetve szolgáltatás vásárlás lehetősége felé, azonban a trend ma már hazánkban is egyértelmű. Míg 2012-ben a magyar internetfelhasználóknak csupán 35%-a bonyolított le internetes vásárlási tranzakciót, addig ez az arány 2015-re már 47%-ra emelkedett [1]. A fogyasztói szokások változását az jelzi legélesebben, hogy a rendszeres internethasználók aránya a kérdéses időszakban nem változott jelentősen, 2012-ben 69%, 2015-ben 72% volt [3]. A két adatsor összevetésével megállapítható, hogy az internetes vásárlási hajlandóság növekedése hazánkban az uniós tagállamok között kivételes mértékű relatív növekedést mutatott. Ugyanakkor az Eurostat elemzése szerint 2015-ben csak az internetes vásárlások 10%-a esetén került élelmiszer a virtuális bevásárlókosárba Magyarországon, amely messze elmarad az uniós átlagtól (18%) [1]. Az eredmények értékelésekor figyelembe kell vennünk, hogy Magyarországon jelenleg kevés webshop kínálatában szerepelnek élelmiszerek, az élelmiszert (is) kínáló online üzletek pedig gyakran csak egy szűk területet fednek le. Minden bizonnyal a jövőben számolni kell az online élelmiszervásárlás piaci részesedésének növekedésével, főként annak kényelmi jellege miatt. Előrejelzések szerint ezzel párhuzamosan fejlődni fog az úgynevezett fogyasztási individualizáció is, amely főként a különleges élelmiszerek (helyi, kézműves, funkcionális élelmiszerek) szegmensét erősítheti.
| Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Egyéb cím: | Online food shopping habits in Hungary |
| Rovatcím: | Tudomány = Science |
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Élelmiszervizsgálati közlemények |
| Dátum: | 2016 |
| Kötet: | 62 |
| Szám: | 1 |
| ISSN: | 0422-9576 |
| Oldalak: | pp. 996-1001 |
| Nyelv: | magyar |
| Kiadó: | WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. |
| Kiadás helye: | Budapest |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/78996/ |
| Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás - Magyarország, Vásárlási szokás - online - Magyarország, Élelmiszerkereskedelem - elektronikus |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 1000-1001. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Szakterület: | 02. Műszaki és technológiai tudományok 02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák 02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák > 02.10.02. Élelmiszer és italfélék |
| Feltöltés dátuma: | 2023. júl. 06. 07:50 |
| Utolsó módosítás: | 2023. aug. 26. 08:20 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/79079 |
![]() |
Tétel nézet |

