Nótári Márta: A reklámok szerepe a biztonságos speciális magyar élelmiszerek marketingkommunikációjában. In: Élelmiszervizsgálati közlemények, (53) 1. pp. 37-44. (2007)
Cikk, tanulmány, mű
elelmiszervizsgalati_kozlemenyek_2007_01_037-044.pdf Letöltés (251kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az élelmiszer bizalmi termék, kommunikációs eszközként azt kell sugároznia, hogy a tőle megkívánt garantált biztonság fennáll. Az élelmiszer a fogyasztó számára nemcsak élvezeti értéket képvisel, hanem garanciát is arra, hogy olyan kevés – a lehető legkevesebb – káros idegen anyagot tartalmaz, és ezáltal semmiképpen sem jelent egészségügyi veszélyt. A reklámozás egyike azoknak az eszközöknek amelyeket azzal a céllal alkalmaznak, hogy a célfogyasztóra és a közösségre meggyőző kommunikációt irányítsanak. Igy nélkülözhetetlen segítséget jelent a márkavédelemben a hamisítások és csalások elleni védekezésben, és emeli a piaci szereplők, megrendelők bizalmát az előállító iránt. Lehetőséget ad arra, hogy az előállító által felvállalt magasabb minőséget a fogyasztók megismerjék, és ugyanazt a terméket a későbbiekben is kereshessék, megtalálhassák az üzletekben. Ennek természetesen alapfeltétele, hogy a termék a teljes folyamatban, még a fogyasztók részére történő kiszolgálás során is egyértelműen azonosítható legyen. Kutatásunk szerint Magyarországon átfogó reklámprogram kialakítására lenne szükség a hungarikum élelmiszereknél az élelmiszerbiztonság területén. Vizsgálataink azt mutatták, hogy a meglévő kevés élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos reklám is nagymértékben befolyásolja a fogyasztót vásárlási döntéseiben. Foodstuffs are confidential products, and as means of communication they shall mediate that the required guaranteed safety exists, i.e. that they represent for consumers not only enjoyable values but also a guarantee for containing as little harmful foreign materials as possible, and that these do not mean danger for human health. Advertising is one of the tools applied with the purpose of directing a convincing communication on target consumers and communities. It means essential support in work safety, in protection against adulteration and frauds, and increases the confidence of market players and customers towards the producer. It provides a possibility for learning about the higher quality undertaken by the producer, so that the customers could always ask for and find those products in the shops. According to our research work a comprehensive advertising program is needed in Hungary for the “hungaricum” foodstuff, in the field of food safety. Our investigations show that the existing small number of advertisements concerning food safety largely influences the customers in making purchasing decisions.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Egyéb cím: | The role of advertising in the marketing communication of safe and special Hungarian food ; Rolle der Werbung in der Marketingkommunikation von sicheren und speziellen ungarischen Lebensmitteln |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Élelmiszervizsgálati közlemények |
Dátum: | 2007 |
Kötet: | 53 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 0422-9576 |
Oldalak: | pp. 37-44 |
Nyelv: | magyar , angol |
Kiadó: | Q & M Kft. |
Kiadás helye: | Budapest |
Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/79656/ |
Kulcsszavak: | Élelmiszerbiztonság, Marketing - kommunikáció |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 43. p. ; ill. ; összefoglalás magyar és angol nyelven |
Szakterület: | 02. Műszaki és technológiai tudományok 02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák 02. Műszaki és technológiai tudományok > 02.10. Egyéb műszaki tudományok és technológiák > 02.10.02. Élelmiszer és italfélék |
Feltöltés dátuma: | 2023. júl. 21. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2023. aug. 26. 08:51 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/79774 |
Tétel nézet |