Online közösségek az ukrán mint idegen nyelv tanításában

Taskovics Okszana: Online közösségek az ukrán mint idegen nyelv tanításában. In: Hungaro-Ruthenica, (8). pp. 135-141. (2018)

[thumbnail of hungaro_ruthenica_008_135-141.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
hungaro_ruthenica_008_135-141.pdf

Letöltés (478kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In the era of “Web 2.0” social media became an integral part o f our everyday life. In order to make the studying process more attractive for the digital native generations and to increase their sense of achievement we need to implement new teaching methods that improve the efficiency of the information transfer as well as make the learning process more fun. This article discusses social networking sites, such as Facebook, Google+ and Youtube together with portals, for example, Duolingo and Redmenta that support learning and teaching. The methods, that are discussed in this paper are regularly used in the educational processes, show that the use of social median and different online educational platforms in the classroom has a beneficial effect on the performance of the student in addition to facilitating the work of the teachers.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Hungaro-Ruthenica
Dátum: 2018
Kötet: 8
ISSN: 1586-0736
Oldalak: pp. 135-141
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/63259/
Kulcsszavak: Idegen nyelv tanítása, Ukrán nyelv tanítása, Pedagógia - digitális, Oktatás - számítógép alkalmazása, Média - közösségi
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 140-141. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2020. jan. 29. 10:49
Utolsó módosítás: 2021. júl. 09. 12:02
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/63226
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet