Teaching about the Holocaust using video testimonies : pedagogical aims and research results of the impact and efficacy of lessons

Mezei Mónika: Teaching about the Holocaust using video testimonies : pedagogical aims and research results of the impact and efficacy of lessons. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 34-49. (2020)

[thumbnail of belvedere_2020_004_034-049.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
belvedere_2020_004_034-049.pdf

Letöltés (556kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The present paper introduces results of the research conducted by the Oral History and History Education Research Group (OHERG) of the Hungarian Academy of Sciences at the University of Szeged. One of the assumptions of this research is that testimony-based lesson using multimedia devices and an appropriate methodology can develop students’ empathy and proper skills necessary to active citizenship. Analyzing the results of the qualitative and quantitative questionnaires we seek for the answers concerning the proper pedagogical aim in order to develop our students’ empathy, critical thinking and democratic values.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Belvedere Meridionale
Dátum: 2020
Kötet: 32
Szám: 4
ISSN: 2064-5929
Oldalak: pp. 34-49
Nyelv: angol
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72649/
DOI: 10.14232/belv.2020.4.3
Kulcsszavak: Történelem tanítása, Zsidóüldözés - 1939-1945
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 48-49. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.01. Történettudomány és régészet
Feltöltés dátuma: 2021. már. 24. 08:31
Utolsó módosítás: 2023. már. 03. 09:18
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72653
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet