Language learning and learning strategy use in international university students’ English as a lingua franca communication

Peckham Donald W.: Language learning and learning strategy use in international university students’ English as a lingua franca communication. In: EduLingua, (6) 1. pp. 1-23. (2020)

[thumbnail of edulingua_2020_001_001-023.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2020_001_001-023.pdf

Letöltés (862kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

English as a lingua franca (ELF) has received wide interest in the past decades from researchers, teachers, and users of English in general. The present study investigates whether or not speakers of English approach ELF contexts not only as contexts for communication, but also as contexts for language learning. Interview data was collected from 12 international university students in Czechia and Hungary to explore if indeed they believe they are using ELF communication for their own language learning, and if so, what learning strategies they use. Results show that these English speakers are indeed learning in these contexts and employ a variety of strategies to do so. Implications for how secondary school English language instruction might prepare students for learning while using English as a lingua franca are discussed.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: EduLingua
Dátum: 2020
Kötet: 6
Szám: 1
ISSN: 2415-945X
Oldalak: pp. 1-23
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72673/
DOI: 10.14232/edulingua.2020.1.1
Kulcsszavak: Nyelvészet - alkalmazott, Idegen nyelv tanítása - módszer, Nyelvtanulás - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 20-23. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom
Feltöltés dátuma: 2021. már. 26. 09:30
Utolsó módosítás: 2023. már. 03. 09:21
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72674
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet