Hatékonyabb készségtanulás hipnózisban

Polner Bertalan; Németh Dezső; Janacsek Karolina; Kovács Zoltán Ambrus: Hatékonyabb készségtanulás hipnózisban. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012. pp. 7-18. (2012)

[thumbnail of szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_007-018.pdf] Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_007-018.pdf

Letöltés (947kB)

Absztrakt (kivonat)

A hipnózis egy módosult tudatállapot, a relaxáció élménye és az automatizmus megtapasztalása jellemzi. Több kognitív funkcióról kimutatták már, hogy hipnózis hatására megváltozik. Azonban igen kevés kutatás helyezte vizsgálatának középpontjába a hipnózis hatását az implicit kognícióra. Az implicit szekvenciatanulás jelentős szerepet játszik a motoros, kognitív és társas készségekben. Ezért fontos kérdés, hogy hogyan lehet fejleszteni az implicit tanulási képességet. Jelen kutatás célja a hipnózis implicit szekvencia-tanulásra tett hatásának feltárása. Kutatásunkban az aSRT feladatot alkalmaztuk az implicit tanulás mérésére, a feladatban az alanyok egy rejtettszekvenciát tanulnak meg, a tanulás tudatosulása nélkül. Eredményeink szerint a hipnózis erősen hipnábilis személyeknél serkenti az implicit tanulást. Kutatásunk rámutat arra, hogy a hipnózis alkalmas lehet a készségtanulás gyorsítására, így hozzájárul a hipnózis és a hipnoterápia hatásmechanizmusainak megértéséhez.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012
Dátum: 2012
ISSN: 1789-6061
ISBN: 978 963 9927 56 8
Oldalak: pp. 7-18
Sorozat neve: Szegedi pszichológiai tanulmányok
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75315/
Kulcsszavak: Hipnózis, Tanulás, Pszichológia
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 17-18. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia
Feltöltés dátuma: 2022. ápr. 19. 13:58
Utolsó módosítás: 2022. ápr. 19. 14:25
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75357
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet