Consumer behavior factors in green purchasing of food and agriculture products in Hungary

Bashokoh Mahdi Imani; Korani Amirmohammad Esmaeili: Consumer behavior factors in green purchasing of food and agriculture products in Hungary.

[thumbnail of navigating_the_future_2025_271-284.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
navigating_the_future_2025_271-284.pdf

Letöltés (452kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In the contemporary world, the considerable increase in population, followed by the rise in food consumption and industrial production to meet the needs of society, results in environmental destruction. Since large industries carry out the majority of production with a monopoly on the market, the importance of paying attention to this issue is felt more by these companies to boost client satisfaction and green sales. In this study, consumer behavior factors in green purchasing of food and agriculture products in Hungary is discussed. The experts in this study include management and economics professors in Hungarian universities, scientific experts, and active managers in food and agricultural industries in Hungary. Based on the opinion of these experts, it is determined that 35 sub-final factors and 6 final factors can be considered by the managers of food and green agriculture production units to improve sales and increase customer satisfaction in Hungary.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Rovatcím: Sustainability, policy, and social responsibility
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Conference in cooperation with the European Association for Comparative Economic Studies
Dátum: 2025
ISBN: 978-963-688-040-8
Oldalak: pp. 271-284
Nyelv: angol
Kiadó: University of Szeged, Faculty of Economics and Business Administration, Doctoral School in Economics
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Globalisation, integration, cooperation - what is at stake in the current turbulent times?
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2024. március 22-23.
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/87164/
DOI: 10.14232/gtk.nfdsib.2025.16
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Marketing
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 281-284. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
05. Társadalomtudományok > 05.04. Szociológia
Feltöltés dátuma: 2025. máj. 06. 11:54
Utolsó módosítás: 2025. máj. 06. 11:54
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/87247
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet