Pedagógiai Értékelési Konferencia című kiadvány cikkei

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: csoportosítás nélkül | Kötet | Szám
Találatok száma: 106.

Az eredményesség mérése a felsőfokú képzésben, és az eredményességre ható tényezők szerepe.

"Gyorsuló sáv" vagy "parkolópálya"? : a nyelvi előkészítő évfolyam értékelése : érettségi eredmények, diákok, nyelvtanárok és szülők véleménye.

Készségfejlesztés 4-8 éves korban.

Longitudinális vizsgálatok iskolai kontextusban.

Részletes program.

Szegedi tanári előkészítő modulos hallgatók írásbeli szövegalkotásának képességbeli és énképi vetületei.

A konferencián prezentáló résztvevők : névmutató.

Értékelési keretek és standardok kidolgozása a szövegértés, a matematika és a természettudomány területén 1-6. évfolyamon.

A szocialitás néhány aspektusa.

Adey Philip: Promoting high level reasoning - and assessing the outcomes.

B. Németh Mária: Természettudományos műveltség-koncepciók.

Balogh Virág: Autizmussal élők kommunikációjának vizsgálata az interaktív összehangolódás elmélet tükrében.

Balogh Virág; Németh Dezső: "Rejtett" módon tanulnak az autisták?

Barassevich Tamás: Egyetemi hallgatók kritikai gondolkodás teszten mért érvelési képességeinek fejlettsége.

Barassevich Tamás; Kelemen-Molitorisz Anikó; Mokbelné Bacsa Éva: Az episztemológiai meggyőződések mérésének problémái és lehetőségei.

Bartha Enikő; Berkes Tímea; Sági Andrea; Urbán Róbert; Demjén Tibor: A Dohányzás vagy Egészség Kiegészítő Óvodai Program hatásvizsgálata.

Berencsi Benjamin: A dráma igazi arca.

Bocsi Veronika: A puritán időfelhasználás, mint a munkaerőpiaci eredményesség egyik lehetséges záloga.

Bukta Katalin: Angol íráskészség mérése az értékelők szempontjából.

Békés Anna: Tanulási kudarcnak kitett - diszlexiás - tanulók olvasási és szövegértési problémáinak mérése a szakrendszerű oktatásban.

Ceglédi Tímea: A felsőoktatás hozzáadott értékének mérése az alapképzés végzős évfolyama körében.

Csaplár Péterné: A viselkedészavarok nyomában...vagy mi is van a fülünk körül? : a 2007-es SNI kontrollvizsgálódás margójára.

Csapó Benő: A standardok szerepe az oktatás hatékonyságának javításában.

Csapó Benő; Józsa Krisztián: A matematikai készségek fejlődése az iskola első szakaszában.

Csíkos Csaba: Matematikai értékelési keretek szerepe a diagnosztikus értékelési rendszerek fejlesztésében.

Dombi Judit: "Pont akkor van kevés óra, amikor már lehetne reptetni őket" : esettanulmány egy kisvárosi középiskoláról.

Dombiné Borsos Margit: "Socialisare necesse est" : nevelési eredményvizsgálatok a Pécsi Tudományegyetem 1. Számú Gyakorló Általános Iskolájában.

Dúl Imre: Pedagógiai tesztek IRT szerinti értékelése számítógépes eszközökkel.

Engler Ágnes: Esélyek és eredményesség a felnőttek felsőfokú tanulásában.

Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhiba korrekciója a beszédhanghalló készség fejlesztése alapján : módszerek és eszközök.

Fehér Péter; Hornyák Judit: Mítosz vagy valóság? : a netgeneráció jellemzői Magyarországon.

Fejes József Balázs: A szociális kontextus, a hátrányos helyzet és a tanulási motiváció összefüggése.

Fodor László: A gyermeki jogok tiszteletben tartásának minőségkritériumai.

Furcsa Laura: Az értékelés szerepe a hátrányos helyzetű gyerekek idegen nyelvre tanítása során.

Fényes Hajnalka: A tanulói eredményesség nemi különbségei közép- és felsőfokon egy határmenti régióban.

Fülöp Márta: Tanulási motiváció és versengés : barátok vagy ellenségek?

Győri János; Páva Rita: A video mint az osztálytermi kutatások hatékony eszköze : az elmúlt két évtized nemzetközi tapasztalatai az új hazai kutatási lehetőségek tükrében.

Géczi János; Darvai Tibor: A Tanító c. folyóirat fényképeinek minőségi ikonográfiai vizsgálata.

Habók Anita: Tanítási szokások egy fogalmi térképes fejlesztő program után.

Hercz Mária: Pedagógiai kurzusok tanítása és értékelése portfóliós- és projekt technikával.

Herzog Csilla; Zentai Gabriella: A 14-18 éves korosztály médiaműveltség vizsgálatának internettel és mobiltelefonnal kapcsolatos eredményei.

Hidvégi Péter: Munkahelyi elégedettség a Vám-és Pénzügyőrség személyi állományának és a Rendészeti Szakközépiskolák oktatóinak empirikus vizsgálata alapján.

Horváth Veronika: "Küzdünk ezekkel a diákokkal" : a nyelvi előkészítő program megvalósulása egy nagyvárosi szakközépiskolában.

Janurik Márta: A zenei képességek és az olvasás, helyesírás, számolás összefüggései hétéves korban.

Jámbori Szilvia: A társas viselkedés környezeti meghatározói.

Józsa Krisztián: Az olvasási standardok kidolgozásának elméleti keretei.

Józsa Krisztián; Csapó Benő: Az iskola kezdetén mért DIFER-készségek előrejelző ereje.

Kasik László: A szociálisprobléma-megoldó képesség működésének jellemzői 8 és 15 éves diákok körében.

Kazarján Erzsébet: A felsőfokú szakképzés pedagógiája oktatáspolitikai és munkaerőpiaci aspektusból.

Kelemen-Molitorisz Anikó; Csíkos Csaba: Olvasásra vonatkozó meggyőződések vizsgálata 6., 8., 10. és 12. évfolyamos gimnazisták körében.

Kenderfi Miklós: A pályaorientáció mint a realitásban való tájékozódást támogató lehetőség.

Kinyó László; Tóth Edit: 7. és 11. évfolyamos tanulók demokrácia fogalommal, demokratikus berendezkedéssel és állampolgári tulajdonságokkal kapcsolatos nézetei.

Kisné Bernhardt Renáta: Normál és két tanítási nyelvű osztály tanulóinak fogalmazásvizsgálata és értékelése.

Kiss Gábor: Adatrejtés és titkosítás témakörének oktatási tapasztalatai a gépészmérnök szakos hallgatóknál.

Koltai Zsuzsa: Innováció a múzeumpedagógiában.

Korom Erzsébet: Természettudományi értékelési keret és standardok fejlesztése.

Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné: A természettudományi ismeretek fejlettségét befolyásoló tényezők 4. évfolyamon.

Kovács Sándor: A magzati tesztoszteronszint, az autisztikus viselkedés és a kötődés kapcsolata.

Kovács Sándor; Balogh Virág: A kötődés hatása az iskolai előmenetelre.

Kovács Sándor; Balogh Virág: A magzati tesztoszteron hatása a tantárgy-preferenciákra.

Kovácsné Duró Andrea: Tanár szakos bölcsész hallgatók értékelési nézetei.

Kétyi András: Online tesztkitöltés tapasztalatai és virtuális tanulási környezetek értékelése.

Lakatosné Török Erika: Pedagógiai innovációra vonatkozó kutatási tendenciák az IKT-val támogatott oktatási környezetben.

Laki Ildikó: A fogyatékossággal élő diplomások esélyei.

Lehmann Magdolna: Pedagógiai korpusz alkalmazása az idegen nyelvi szókincsmérésben.

Lukácsi Zoltán: A kohéziós erők szerepe az írásminőség értékelésében angol B2 szintű nyelvvizsgán.

Lászlóné Kenyeres Krisztina: A matematika szintfelmérő hatásai és következményei az oktatásra és a segédanyagok elkészítésére.

Maadadiné Borbély Mária: Tehetségdiagnosztizálás egy fővárosi kerületben.

Menyhei Zsófia: "NYEK-es osztály, NYEK-es problémák" : nyelvtanárok és diákok véleménye a nyelvi előkészítő évfolyamról.

Mokbelné Bacsa Éva; Csíkos Csaba: Nyelvtanulásra vonatkozó meggyőződések vizsgálata 7. és 11. évfolyamos tanulók körében.

Molnár Edit Katalin: Levél az olvasónak? : egyetemi hallgatók funkcionális szövegeinek kommunikatív és szintaktikai elemzése.

Molnár Gyöngyvér: A problémamegoldó gondolkodás vizsgálata számítógépes környezetben.

Molnár Gyöngyvér; Korom Erzsébet: A problémamegoldó gondolkodás fejlődése keresztmetszeti és longitudinális vizsgálatok fényében.

Molnár György: Új generációs tanulási módszerek és tanulási környezetek szerepe az oktatásban.

Molnár Pál: Blog mint tudásközvetítő, közösségformáló, kapcsolatépítő eszköz az órai munkában.

Molnár Pál; Kárpáti Andrea: Számítógéppel támogatott osztálytermi kollaboratív vitatérképezés és gondolattérképezés összehasonlító elemzése.

Molnár Éva: Köszöntő.

Molnár Éva; Székely László: Magyar tanulók motívumainak és olvasási eredményeinek összefüggései a PIRLS-mérésekben.

Nagy Dóra: A valószínűségi gondolkodás pedagógiai modellje.

Nagy Lászlóné: Az egészségműveltség, egészségmagatartás diagnosztikus mérésének lehetősége oktatási környezetben.

Nagy Zsuzsanna: A fogalmazásképesség és a szövegekre vonatkozó ítéletek vizsgálata tanulók és hallgatók körében.

Nikolov Marianne: Az első nyelvi előkészítő évfolyamos diákok érettségi eredményei.

Nádasi Zsófia: Komplex személyiségfejlesztő játékfoglalkozások új tematikája.

Ollé János: Az egyéni ePortfolió kialakítását befolyásoló tényezőkről való hallgatói gondolkodás a felsőoktatásban.

Pinczésné Palásthy Ildikó: A tanári problémaérzékenység és a tanulói viselkedés megítélése.

Pintér Henriett: Mozgássérült tanulók fogalmazásának értékelésére kidolgozott stratégia.

Péter Eszter: Óvónők és tanítónők ADHD-val kapcsolatos ismeretszintjének felmérése a "KADDS" segítségével.

R. Tóth Krisztina: Adatbányászat a neveléstudomány területén - Educational Data Mining.

R. Tóth Krisztina; Hódi Ágnes: Olvasási képesség fejlettségének mérése online környezetben kisiskolás tanulók körében.

R. Tóth Krisztina; Molnár Gyöngyvér: Kisiskolás diákok gondolkodási képességének vizsgálata online környezetben.

Schnotz Wolfgang: Assessment of visual and verbal literacy.

Sominé Hrebik Olga: 12. évfolyamos középiskolások német nyelvi szókincsének mélysége.

Szabó Csilla Marianna: A serdülőkori alkoholfogyasztás és ennek kezelése - ahogy a pedagógusok látják.

Szabó Gábor: Az angol emelt szintű érettségi és két akkreditált nyelvvizsgarendszer feladatainak összehasonlítása próba-vizsgázói teljesítmények tükrében.

Szenczi Beáta: Az olvasási motiváció mérése : egy egyetemisták körében végzett pilot vizsgálat eredményei.

Szenczi Beáta: Egyetemi hallgatók verbális és tanuláshoz kötődő énkép-komponensei.

Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: A mesék szerepe a szociális kompetencia fejlődésében.

Szombathelyiné Nyitrai Ágnes; Zentai Gabriella: A mesékkel történő fejlődéssegítés hatásának vizsgálata.

Szűcs Norbert; Fejes József Balázs: Az iskola hátránykompenzáló szerepével kapcsolatos vélemények a szegedi deszegregációs intézkedésben érintett iskolák pedagógusai körében.

Südi Ilona; Török József: A fővárosi kompetenciaalapú mérési rendszer bevezetése, problémái és fejlesztési lehetőségei.

Tornyi Zsuzsa Zsófia: Értékelés és siker : a felsőfokú képzésben oktató nők eredményességének vizsgálata.

Tánczos Tímea: A fluenciatesztek szerepe az iskolai szűrésben és fejlesztésben.

Veress Erzsébet: Étkezési zavarra utaló magatartások vizsgálata a normál testsúlyú serdülők körében.

Zentai Gabriella: A rendszerező képesség összefüggése az elemi alapkészségek fejlettségével első osztályos gyermekek körében.

Zsolnai Anikó: Megküzdési stratégiák vizsgálata 10 és 12 éves tanulók körében.

Öveges Enikő: Az első nyelvi előkészítő évfolyam hatékonysága a szülők véleményének tükrében.

A lista elkészítésének dátuma 2025. december 9. 00:53:49 CET.