Az eredményesség mérése a felsőfokú képzésben, és az eredményességre ható tényezők szerepe.
Készségfejlesztés 4-8 éves korban.
Longitudinális vizsgálatok iskolai kontextusban.
A konferencián prezentáló résztvevők : névmutató.
A szocialitás néhány aspektusa.
Adey Philip: Promoting high level reasoning - and assessing the outcomes.
B. Németh Mária: Természettudományos műveltség-koncepciók.
Balogh Virág: Autizmussal élők kommunikációjának vizsgálata az interaktív összehangolódás elmélet tükrében.
Balogh Virág; Németh Dezső: "Rejtett" módon tanulnak az autisták?
Barassevich Tamás: Egyetemi hallgatók kritikai gondolkodás teszten mért érvelési képességeinek fejlettsége.
Barassevich Tamás; Kelemen-Molitorisz Anikó; Mokbelné Bacsa Éva: Az episztemológiai meggyőződések mérésének problémái és lehetőségei.
Bartha Enikő; Berkes Tímea; Sági Andrea; Urbán Róbert; Demjén Tibor: A Dohányzás vagy Egészség Kiegészítő Óvodai Program hatásvizsgálata.
Berencsi Benjamin: A dráma igazi arca.
Bocsi Veronika: A puritán időfelhasználás, mint a munkaerőpiaci eredményesség egyik lehetséges záloga.
Bukta Katalin: Angol íráskészség mérése az értékelők szempontjából.
Ceglédi Tímea: A felsőoktatás hozzáadott értékének mérése az alapképzés végzős évfolyama körében.
Csaplár Péterné: A viselkedészavarok nyomában...vagy mi is van a fülünk körül? : a 2007-es SNI kontrollvizsgálódás margójára.
Csapó Benő: A standardok szerepe az oktatás hatékonyságának javításában.
Csapó Benő; Józsa Krisztián: A matematikai készségek fejlődése az iskola első szakaszában.
Csíkos Csaba: Matematikai értékelési keretek szerepe a diagnosztikus értékelési rendszerek fejlesztésében.
Dombi Judit: "Pont akkor van kevés óra, amikor már lehetne reptetni őket" : esettanulmány egy kisvárosi középiskoláról.
Dombiné Borsos Margit: "Socialisare necesse est" : nevelési eredményvizsgálatok a Pécsi Tudományegyetem 1. Számú Gyakorló Általános Iskolájában.
Dúl Imre: Pedagógiai tesztek IRT szerinti értékelése számítógépes eszközökkel.
Engler Ágnes: Esélyek és eredményesség a felnőttek felsőfokú tanulásában.
Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhiba korrekciója a beszédhanghalló készség fejlesztése alapján : módszerek és eszközök.
Fehér Péter; Hornyák Judit: Mítosz vagy valóság? : a netgeneráció jellemzői Magyarországon.
Fejes József Balázs: A szociális kontextus, a hátrányos helyzet és a tanulási motiváció összefüggése.
Fodor László: A gyermeki jogok tiszteletben tartásának minőségkritériumai.
Furcsa Laura: Az értékelés szerepe a hátrányos helyzetű gyerekek idegen nyelvre tanítása során.
Fényes Hajnalka: A tanulói eredményesség nemi különbségei közép- és felsőfokon egy határmenti régióban.
Fülöp Márta: Tanulási motiváció és versengés : barátok vagy ellenségek?
Győri János; Páva Rita: A video mint az osztálytermi kutatások hatékony eszköze : az elmúlt két évtized nemzetközi tapasztalatai az új hazai kutatási lehetőségek tükrében.
Géczi János; Darvai Tibor: A Tanító c. folyóirat fényképeinek minőségi ikonográfiai vizsgálata.
Habók Anita: Tanítási szokások egy fogalmi térképes fejlesztő program után.
Hercz Mária: Pedagógiai kurzusok tanítása és értékelése portfóliós- és projekt technikával.
Herzog Csilla; Zentai Gabriella: A 14-18 éves korosztály médiaműveltség vizsgálatának internettel és mobiltelefonnal kapcsolatos eredményei.
Horváth Veronika: "Küzdünk ezekkel a diákokkal" : a nyelvi előkészítő program megvalósulása egy nagyvárosi szakközépiskolában.
Janurik Márta: A zenei képességek és az olvasás, helyesírás, számolás összefüggései hétéves korban.
Jámbori Szilvia: A társas viselkedés környezeti meghatározói.
Józsa Krisztián: Az olvasási standardok kidolgozásának elméleti keretei.
Józsa Krisztián; Csapó Benő: Az iskola kezdetén mért DIFER-készségek előrejelző ereje.
Kasik László: A szociálisprobléma-megoldó képesség működésének jellemzői 8 és 15 éves diákok körében.
Kazarján Erzsébet: A felsőfokú szakképzés pedagógiája oktatáspolitikai és munkaerőpiaci aspektusból.
Kelemen-Molitorisz Anikó; Csíkos Csaba: Olvasásra vonatkozó meggyőződések vizsgálata 6., 8., 10. és 12. évfolyamos gimnazisták körében.
Kenderfi Miklós: A pályaorientáció mint a realitásban való tájékozódást támogató lehetőség.
Kinyó László; Tóth Edit: 7. és 11. évfolyamos tanulók demokrácia fogalommal, demokratikus berendezkedéssel és állampolgári tulajdonságokkal kapcsolatos nézetei.
Kisné Bernhardt Renáta: Normál és két tanítási nyelvű osztály tanulóinak fogalmazásvizsgálata és értékelése.
Kiss Gábor: Adatrejtés és titkosítás témakörének oktatási tapasztalatai a gépészmérnök szakos hallgatóknál.
Koltai Zsuzsa: Innováció a múzeumpedagógiában.
Korom Erzsébet: Természettudományi értékelési keret és standardok fejlesztése.
Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné: A természettudományi ismeretek fejlettségét befolyásoló tényezők 4. évfolyamon.
Kovács Sándor: A magzati tesztoszteronszint, az autisztikus viselkedés és a kötődés kapcsolata.
Kovács Sándor; Balogh Virág: A kötődés hatása az iskolai előmenetelre.
Kovács Sándor; Balogh Virág: A magzati tesztoszteron hatása a tantárgy-preferenciákra.
Kovácsné Duró Andrea: Tanár szakos bölcsész hallgatók értékelési nézetei.
Kétyi András: Online tesztkitöltés tapasztalatai és virtuális tanulási környezetek értékelése.
Lakatosné Török Erika: Pedagógiai innovációra vonatkozó kutatási tendenciák az IKT-val támogatott oktatási környezetben.
Laki Ildikó: A fogyatékossággal élő diplomások esélyei.
Lehmann Magdolna: Pedagógiai korpusz alkalmazása az idegen nyelvi szókincsmérésben.
Lukácsi Zoltán: A kohéziós erők szerepe az írásminőség értékelésében angol B2 szintű nyelvvizsgán.
Lászlóné Kenyeres Krisztina: A matematika szintfelmérő hatásai és következményei az oktatásra és a segédanyagok elkészítésére.
Maadadiné Borbély Mária: Tehetségdiagnosztizálás egy fővárosi kerületben.
Menyhei Zsófia: "NYEK-es osztály, NYEK-es problémák" : nyelvtanárok és diákok véleménye a nyelvi előkészítő évfolyamról.
Mokbelné Bacsa Éva; Csíkos Csaba: Nyelvtanulásra vonatkozó meggyőződések vizsgálata 7. és 11. évfolyamos tanulók körében.
Molnár Edit Katalin: Levél az olvasónak? : egyetemi hallgatók funkcionális szövegeinek kommunikatív és szintaktikai elemzése.
Molnár Gyöngyvér: A problémamegoldó gondolkodás vizsgálata számítógépes környezetben.
Molnár Gyöngyvér; Korom Erzsébet: A problémamegoldó gondolkodás fejlődése keresztmetszeti és longitudinális vizsgálatok fényében.
Molnár György: Új generációs tanulási módszerek és tanulási környezetek szerepe az oktatásban.
Molnár Pál: Blog mint tudásközvetítő, közösségformáló, kapcsolatépítő eszköz az órai munkában.
Molnár Pál; Kárpáti Andrea: Számítógéppel támogatott osztálytermi kollaboratív vitatérképezés és gondolattérképezés összehasonlító elemzése.
Molnár Éva: Köszöntő.
Molnár Éva; Székely László: Magyar tanulók motívumainak és olvasási eredményeinek összefüggései a PIRLS-mérésekben.
Nagy Dóra: A valószínűségi gondolkodás pedagógiai modellje.
Nagy Lászlóné: Az egészségműveltség, egészségmagatartás diagnosztikus mérésének lehetősége oktatási környezetben.
Nagy Zsuzsanna: A fogalmazásképesség és a szövegekre vonatkozó ítéletek vizsgálata tanulók és hallgatók körében.
Nikolov Marianne: Az első nyelvi előkészítő évfolyamos diákok érettségi eredményei.
Nádasi Zsófia: Komplex személyiségfejlesztő játékfoglalkozások új tematikája.
Ollé János: Az egyéni ePortfolió kialakítását befolyásoló tényezőkről való hallgatói gondolkodás a felsőoktatásban.
Pinczésné Palásthy Ildikó: A tanári problémaérzékenység és a tanulói viselkedés megítélése.
Pintér Henriett: Mozgássérült tanulók fogalmazásának értékelésére kidolgozott stratégia.
Péter Eszter: Óvónők és tanítónők ADHD-val kapcsolatos ismeretszintjének felmérése a "KADDS" segítségével.
R. Tóth Krisztina: Adatbányászat a neveléstudomány területén - Educational Data Mining.
R. Tóth Krisztina; Hódi Ágnes: Olvasási képesség fejlettségének mérése online környezetben kisiskolás tanulók körében.
R. Tóth Krisztina; Molnár Gyöngyvér: Kisiskolás diákok gondolkodási képességének vizsgálata online környezetben.
Schnotz Wolfgang: Assessment of visual and verbal literacy.
Sominé Hrebik Olga: 12. évfolyamos középiskolások német nyelvi szókincsének mélysége.
Szabó Csilla Marianna: A serdülőkori alkoholfogyasztás és ennek kezelése - ahogy a pedagógusok látják.
Szenczi Beáta: Az olvasási motiváció mérése : egy egyetemisták körében végzett pilot vizsgálat eredményei.
Szenczi Beáta: Egyetemi hallgatók verbális és tanuláshoz kötődő énkép-komponensei.
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: A mesék szerepe a szociális kompetencia fejlődésében.
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes; Zentai Gabriella: A mesékkel történő fejlődéssegítés hatásának vizsgálata.
Szűcs Norbert; Fejes József Balázs: Az iskola hátránykompenzáló szerepével kapcsolatos vélemények a szegedi deszegregációs intézkedésben érintett iskolák pedagógusai körében.
Südi Ilona; Török József: A fővárosi kompetenciaalapú mérési rendszer bevezetése, problémái és fejlesztési lehetőségei.
Tornyi Zsuzsa Zsófia: Értékelés és siker : a felsőfokú képzésben oktató nők eredményességének vizsgálata.
Tánczos Tímea: A fluenciatesztek szerepe az iskolai szűrésben és fejlesztésben.
Veress Erzsébet: Étkezési zavarra utaló magatartások vizsgálata a normál testsúlyú serdülők körében.
Zentai Gabriella: A rendszerező képesség összefüggése az elemi alapkészségek fejlettségével első osztályos gyermekek körében.
Zsolnai Anikó: Megküzdési stratégiák vizsgálata 10 és 12 éves tanulók körében.
Öveges Enikő: Az első nyelvi előkészítő évfolyam hatékonysága a szülők véleményének tükrében.