Pedagógiai Értékelési Konferencia című kiadvány cikkei

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: csoportosítás nélkül | Kötet | Szám
Találatok száma: 80.

Aknai Dóra Orsolya; Fehér Péter: A digitális eszközhasználat preferenciái a szakképzés első szakaszában : [absztrakt].

Anggia Helta; Habók Anita: Metacognitive awareness of reading strategies (MARS) in online reading : [abstract].

Ankomah Adjei Aaron: Hungarian teachers response to managing disruptive student behaviour by Complex Instruction Program : [abstract].

Blandul Valentin Cosmin: Non-formal strategies for developing students' didactic self-assessment skills : [abstract].

Csizér Kata; Wind Attila: Challenges in foreign language teaching in Hungary: the results of a mixed-methods investigation : [abstract].

Csontosné Buzás Zsuzsa: Exploring 5-7 year-old children's knowledge of Hungarian folk traditions in an online test environment : [abstract].

Csontosné Buzás Zsuzsa: The practice of using piano music literature in primary school music education : [abstract].

Csontosné Buzás Zsuzsa; Tóth Alisa; Csontos Tamás: Exploring the research competence of primary school teachers : [abstract].

Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér: A tesztmegoldási erőfeszítés mérése a feladattal töltött idő és a kattintások száma alapján alacsony téttel bíró teszteken : [absztrakt].

Csíkos Csaba; Bereczki Ildikó; Biró Fanni: Az aritmetikai tények változó szerepe a számolási készség fejlődésében : [absztrakt].

Czirfusz Dóra; Lénárd Sándor: A munkaerőpiaci siker tanulói percepciója a szakképzésben : [absztrakt].

D. Nagy Fruzsina: Hogy több idő maradjon a gyakorlásra - kémiai számolási feladatok megoldása gyorsabban, kompaktabban : [absztrakt].

D. Nagy Fruzsina; Korom Erzsébet: Matematikai készségek szerepe az egyetemi hallgatók kémiateljesítményében : [absztrakt].

Dancs Katinka: A történelemmel kapcsolatos episztemológiai nézetek tartalomba ágyazott fejlesztése egyetemi hallgatók körében : [absztrakt].

Duckor Brent: Observing feedback in placed based research settings: on the role of observation protocols and evaluation tools to support evidence-based study : [abstract].

Duckor Brent; Holmberg Carrie: Assessing for learning in the age of AI: Can machines serve as guides-on-the-side? : [abstract].

Farkas Simon; Gál Franciska; Pintér Henriett: A mese és a rajzfilm óvodások körében való alkalmazásának validitásvizsgálata : [absztrakt].

Fehér Péter; Aknai Dóra Orsolya: Pedagógus vélekedések és attitűdök a mesterséges intelligencia kapcsán : [absztrakt].

Gál Zita; Kasik László: Fejlesztőprogram a tanulói kudarcélmény csökkentése érdekében - elméleti, módszertani és kutatási alapok : [absztrakt].

Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér: Felsőoktatásba belépők szövegértésének összefüggése az olvasás iránti attitűddel és további tanulást meghatározó affektív faktorokkal : [absztrakt].

Hoang Minh Dong; Habók Anita: Investigating the relationship between self-regulated learning and language proficiency among EFL students in Vietnam : [abstract].

Holmberg Carrie: Building classroom assessment tools for feedback rich practice: on the role of rubrics, scoring guides and progress guides to aid judgments : [abstract].

Horn Dániel: Challenges and pitfalls of identifying the causal effect of institutions: a case study of the Hungarian "elite" tracks : [abstract].

Jagodics Balázs; Jámbori Szilvia: Az iskolai kudarcok összefüggése néhány pszichológiai tényezővel felső tagozatos diákoknál : [absztrakt].

Jerabkova Katerina: Effect of Feuerstein Instrumental Enrichment Programme on behaviour of its attendees : [abstract].

Kadyirov Timur; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián: Interconnection between creativity and design skills in Russian Art and design education : [abstract].

Kasik László: A tanulói iskolai kudarc longitudinális vizsgálata : [absztrakt].

Kilpi Nestori; Hienonen Ninja; Vainikainen Mari Pauliina: Does the use of ICT predict lower PISA2018 reading scores for students with support needs? : [abstract].

Kiss Hedvig; Budai Bettina Noémi: Hallgatói attitűdök és önhatékonyság a HPV-fertőzéssel kapcsolatos egészségműveltség tükrében magyar fogorvostan-hallgatók mintáján : [absztrakt].

Lakatos Kristóf: Adapting the Children Test Anxiety Scale (CTAS): validating and refining for diverse age groups : [abstract].

Leist Balogh Brigitta; Jámbori Szilvia: Thriving through adolescence: mental health, well-being, and positive Youth Development in Hungarian secondary education : [abstract].

Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér: A tankönyvi szövegek feldolgozását segítő szókincsfejlesztő program hatásvizsgálata : [absztrakt].

Mahavong Anongsack; Fejes József Balázs: Influences of teacher's relational and social goals on teacher's social-oriented motivational strategies : [abstract].

Mamad Abderrahim: The power of written feedback and the impact of generative artificial intelligence tools on writing: past, present, and future : [abstract].

Mar Thet Thet; Al Mandhari Balaqis Rashid Sulaiman Saif; Hercz Mária: The impact of university students' character strengths on quality education in higher education : [abstract].

Mester Janka Mária; Pirkhoffer Ervin: Unod már a földrajz tanítást? Játékosíts! : [absztrakt].

Mezrigui Amira: Teachers' attitudes towards the use of ICT in early childhood education in Tunisia : [abstract].

Molnár Edit Katalin: A végzett tanárszakosok képzésértékelése egy magyarországi egyetemen: öt év tanulságai : [absztrakt].

Moravánszky Anthea: Assessing AI integration in higher education : [abstract].

Moravánszky Anthea: Utilizing AI for analyzing written assessment reports in higher education : [abstract].

Munezero Edouard; Tóth Edit; Hódi Ágnes: Teacher resilience through the lens of assessment instruments : [abstract].

Nabhan Salim; Habók Anita: The validity and reliability of a tool for measuring digital literacy in academic writing context: an exploratory factor analysis : [abstract].

Nagy Márió Tibor; Korom Erzsébet: Negyedik évfolyamosok természettudományos gondolkodási képességeinek fejlettsége : [absztrakt].

Nagy Zoltán; Horváth Orsolya; Czirfusz Dóra: Rugalmas tanulási utak mobilitási csatornái a szakképzésben : [absztrakt].

Nazeri Faruk; Vainikainen Mari Pauliina: What explains the performance gap in mathematics between native and immigrant students in Finland : [abstract].

Nguyen Lan Anh Thuy; Habók Anita: Modeling factors influencing students acceptance and rejection of AI in language learning in higher education : [abstract].

Nyman Laura; Mergianian Cristiana; Vainikainen Mari Pauliina: Digital self-concept, academic use of digital technology and gender as determinants of performance in programming tasks : [abstract].

Ouma Achuodho Hamphrey; Pikó Bettina: Challenge of the online training in Kenya during the COVID-19 pandemic: experiencing educational inequality in TVET institutions : [abstract].

Pawlak Mirosław: Assessing individual differences in SLA research: issues and challenges : [abstract].

Peng Diya; Fejes József Balázs; Vígh Tibor: Involving students and experts in creating instruments for students - the example of the Teachers' Feedback Practice Questionnaire : [abstract].

Phyo Wai Mar: Investigating differences in attitudes towards feedback among doctoral students : [abstract].

Phyo Wai Mar: Relationship between citation knowledge and research writing among doctoral students : [abstract].

Pikó Bettina; Kiss Hedvig; Mészáros Máté: FoMo jelenség az egyetemisták körében: a kimaradástól való félelem pszichológiai háttértényezőinek vizsgálata : [absztrakt].

Pimenta Sara Souza; Molnár Edit Katalin: A rapid review of the science teachers' selfefficacy : [abstract].

Piniel Katalin; Andréka Zsuzsanna; Tankó Gyula: Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi vizsga és a középiskolai nyelvtanulást szabályozó dokumentumok szisztematikus összevetése : [absztrakt].

Piseth Hull; Vígh Tibor: Preservice teachers' assessment literacy: a systematic review : [abstract].

Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér: Egyetemi tanulmányaikat kezdő hallgatók matematikai gondolkodásának fejlettsége és változása az elmúlt kilenc év tükrében : [absztrakt].

Pásztor-Kovács Anita; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér: A Kollaboratív képesség kérdőív működése egyetemi tanulmányaikat megkezdő hallgatók körében : [absztrakt].

Qamariah Hijjatul: EFL instructors' challenges of professional development in higher education institutions : [abstract].

Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér: Evaluating the influence of SV-IVR on English language proficiency: a preliminary investigation with Indonesian EFL second-year university students : [abstract].

Salim Rizvika Rahmita: Review on The Implementation of Global Citizenship Education (GCED) Framework in English as Foreign Language (EFL) courses in the ASEAN region : [abstract].

Simonyi Gabriella: Cultivating honesty: exploring factors shaping truthfulness in upper primary school students : [abstract].

Surányi Sára; Gál Franciska; Pintér Henriett: GMP12 teszt adaptációs folyamata beszédprodukciós zavarokkal élő atipikus fejlődésmenetű gyermekek számára : [absztrakt].

Szabó Zénó: Adatvizualizáció - a Kognitív Profil Teszt eredményeinek vizuális megjelenítése : [absztrakt].

Szabó Éva; Bagóczki Ramóna; Jagodics Balázs: "Ha jobban figyelt volna!" - a fejlődési mindset és a kudarcattribúció jellemzőinek és kapcsolatának vizsgálata 2. osztályosok körében : [absztrakt].

Tankó Gyula; Andréka Zsuzsanna; Piniel Katalin: Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi vizsgakövetelményeinek konstruktív kritikai elemzése : [absztrakt].

Tareke Tsehaynew Getaneh; Tassew Getachew; Tareke Girum; Józsa Krisztián: Overview of public higher education system in Ethiopia: quality implications : [abstract].

Thékes István: Analysis and evaluation of digital language learning applications : [abstract].

Tormáné Kiss Bernadett; Józsa Krisztián: Új kérdőív fejlesztése az ének-zene órai motiváció mérésére - pilot eredmények : [absztrakt].

Tóth Edit; Kasik László: Az iskolai kudarc longitudinális vizsgálatának elméleti és módszertani alapjai : [absztrakt].

Tóthpál-Halasi Orsolya; Pikó Bettina: Mapping the relationship between teacher burnout, well-being and resilience : [abstract].

Ungvári Mária; Hőrich Balázs: Szakképzésben tanulók szakmai elköteleződésének vizsgálata : [absztrakt].

Vainikainen Mari Pauliina; Gustavson Natalija; Hienonen Ninja; Lintuvuori Meri: Longitudinal predictors of cognitive learning to learn competences, learning-related beliefs and school achievement in Finland : [abstract].

Varga Szilvia; Szili Katalin; Mokri Dóra; Kiss Renáta: A morfológiai tudatosság online mérése 1-4. évfolyamon : [absztrakt].

Varga Szilvia; Szili Katalin; Mokri Dóra; Kiss Renáta: A morfológiai tudatosság és az olvasás-szövegértés kapcsolatának vizsgálata 3-4. évfolyamos tanulók körében : [absztrakt].

Vuong Tuyet Linh; Steklács János: The theory and efficacy of reciprocal teaching : a systematic literature review : [abstract].

Vígh-Kiss Erika Rozália: Kutatásalapú tanulás hatásainak mérési lehetőségei a matematikatanításban : [absztrakt].

Wicaksono Azizul Ghofar Candra; Korom Erzsébet: Exploring the effect of attitude towards science and science motivation in complex problem solving : [abstract].

Yihan Liu; Szabó Norbert; Józsa Krisztián: Development of the "Music Island" application for the Chinese children : [abstract].

Yuan Gangxuan; Pikó Bettina: Cultural sensitivity in positive youth development: evolution and cross-cultural examination of PYD measurement tools : [abstract].

A lista elkészítésének dátuma 2025. december 9. 00:57:39 CET.