Vissza |
Esélyegyenlőség az általános iskolában : fejlesztő programok hátrányos helyzetű tanulóknak.
Hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztése.
Kognitív képességek longitudinális vizsgálati eredményei.
A jövő szakiskolája avagy módszertani és mérési váltás a szakiskolákban.
A konferencián prezentáló résztvevők ; Névmutató.
A kutatásalapú tanárképzés és tanártovábbképzés magyarországi megvalósításának lehetőségei.
A szociális kompetencia kutatási és fejlesztési lehetőségei gyermek- és felnőttkorban.
B. Németh Mária: A kognitív és affektív folyamatok kölcsönhatása : a 13 és 17 éves tanulók viszonya a tanuláshoz.
B. Németh Mária: A természettudományos tudás életszerű helyzetekben való alkalmazhatóságának változása 1999 és 2006 között.
Balogh Terézia: Az értékelés lehetőségei a tanulói tevékenységre alapozott tanítás során.
Balogh Terézia: A kutatásalapú tanártovábbképzés hatása a gyakorló tanár munkájára.
Balázsi Ildikó: A 2006. évi Országos kompetenciamérés jellemzői és visszajelzése az iskoláknak és fenntartóiknak.
Benda Klára; Gerő Márton; Micsinai István: Az online oktatásban keletkezett adatok felhasználásának lehetőségei az oktatás hatékonyságának értékelésében.
Benedek György: Gyermekek agyának és képességeinek fejlődése : van-e "kritikus időszak"?
Bozsó Beáta; Szombathelyi Nóra; Kinyó László: A gyermekek számára káros internetes adattartalmak kezelésének nemzetközi tendenciái és magyarországi kihívásai.
Buda András: Az IKT és a debreceni pedagógusok.
Csaplár Péterné: Az SNI gyermekek idegrendszer-fejlesztő mozgásterápiájának (AT) nyomon követése, eredménye a motoros és kognitív funkciókra.
Csapó Benő: A matematikai gondolkodás fejlettsége a 3. évfolyamon.
Cseh Györgyi: A pedagógusok kompetenciáinak mérése és fejlesztése.
Cseh Ágnes Gabriella: A szöveges feladatok megoldóképességének vizsgálata aritmetikai és geometriai tartalmakon.
Csordásné Anda Éva: A matematikai alapkompetencia fejlesztése a MATANDA korongos abakusszal.
Csíkos Csaba; Steklács János: Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és az olvasási teljesítmény kapcsolatának empirikus vizsgálata.
Dancsó Tünde: Az informatika tantárgy eredményességét befolyásoló tanulási módszerek.
Dancsó Tünde: A PISA 2003-mérés eredményeinek hazai vonatkozású elemzése az IKT eszközök használatáról.
Dorner Helga: A pedagógiai célú interakciók szerepe online kollaboratív tanulási környezetben.
Duró Zsuzsanna: A sakkoktatás hatása a képességek fejlődésére.
Farkas Károly: Programozás tanulása könnyedén - szintonicitás.
Fejes József Balázs; Józsa Krisztián: Kulturális eltérések az iskolai eredményességben és a tanulási motivációban : roma és többségi tanulók összehasonlítása.
Gál Ferenc: Mérési, értékelési eszközökkel a módszerváltásért a szakiskolákban.
Gálosné Szűcs Emília: A módszertani megújulás szükségessége és egyik lehetősége a szakiskolákban.
Habók Anita: Fogalmi térképek alkalmazása a magyar nyelvtan tanulásában 4. és 7. évfolyamon.
Hamarné Helmeczi Katalin: A kutatásalapú tanártovábbképzés alkalmazása a projektmódszer továbbfejlesztésében.
Hamarné Helmeczi Katalin: A tanulási hatékonyság fejlesztése projektmódszerrel a 8. évfolyamos kémiaórákon.
Hercz Mária: A pedagógusmunka értékelési rendszerének problémavilága.
Hornyák Zoltán; Borosán Lívia: A 7. évfolyamos tanulók szociális kompetenciájának vizsgálata Bács-Kiskun megyében.
Jámbori Szilvia: Az iskoláskori és serdülőkori átmenetek jelentősége a szocializáció folyamán.
Józsa Krisztián: Az elemi alapkészségek szerepe az olvasási képesség fejlődésében : egy longitudinális vizsgálat tapasztalatai.
Józsa Krisztián; Kelemen Rita: A százalékszámítási készség alkalmazása különféle tantárgyi tartalmakon.
Józsa Krisztián; Zentai Gabriella: A sikeres iskolakezdés segítése : egy készségfejlesztő kísérlet eredményei.
Kapcsáné Németi Júlia: Fejlesztő feladatok a szakiskolában.
Kelemen Rita: A gyermek megjelenése a hazai online sajtóban.
Kertesi Gábor: Pedagógiai értékelés : közgazdász szemmel.
Kiss Róbert: Modellrobotok használata a programozás oktatásában.
Kiss Róbert; Varga József; Kovács Béla: Kecskemét város kilencedik évfolyamos tanulóinak matematikatudásszint-vizsgálata.
Koreczné Kazinczi Ilona: Az IKT hatása az alsó tagozatos képességfejlesztésre.
Korom Erzsébet: Köszöntő.
Kovács Katalin: Kooperatív testnevelési játékok hatása alacsony és magas alkati szorongású serdülő leányok szociometriai helyzetére.
Kovácsné Duró Andrea: Értékelési helyzetek a középiskolás tanulók narratíváiban.
Kristóf Péter: A felnőttkori szociális kompetencia fejlesztése az üzleti életben.
Káity Károlyné: Projektmódszer a 7. évfolyamos fizikatanításban.
Lakatosné Török Erika: Főiskolai oktatók és az információs társadalom eszközrendszere.
Makó Józsefné: Tanulás - mozgás - tudás.
Molnár Gyöngyvér: Az induktív gondolkodás fejlesztése kisiskolás korban.
Molnár Gyöngyvér: Az ismeretek alkalmazhatóságának korlátai.
Molnár Gyöngyvér: A valószínűségi tesztelmélet adta eszközök az ideális mérés megvalósításához.
Molnár Éva: Az IKT-val segített oktatás hatása hátrányos helyzetű tanulók önszabályozó tanulására.
Mészáros Attila: A nem iskolarendszerű képzések speciális pedagógiai értékelési formái.
Nagy Dóra: Valószínűségi és statisztikus gondolkodást vizsgáló empirikus kutatások külföldön és hazánkban.
Nagy Judit: A mindennapos testnevelés megvalósítása és mérési folyamata Hódmezővásárhelyen.
Nagy Lászlóné: A természettudományos megismerési kompetencia fejlesztése.
Niemivirta Markku: A PISA árnyékában : a motiváció és a személyes jól-lét a finn tanulási eredmények értékelésében.
Pap-Szigeti Róbert: Hátrányos helyzetű tanulók tanulási képességeinek fejlesztése.
Pethő Balázs: Online tanulói környezetek használata a tanártovábbképzésben.
Prisztóka Gyöngyvér; Tóvári Ferenc; Telek István; Vass Miklós: Az iskolai testnevelés értékelésének lehetőségei : tanítói vélemények alapján.
Pásztor Attila: Programozható robotok használata a hallgatók problémamegoldó képességének fejlesztésére MSc és BSc szinten.
Péterné Czakó Edit; Simon Dávid: Az online feladatok eredményessége az önálló tanulás és a tanulók értékelése terén a vegyes rendszerű középiskolai felnőttoktatásban.
Ranschburg Ágnes: Kompetenciamérés a fejlesztési programhoz tartozó szakiskolákban.
Scheidl Róbert: Egy sajátos, a gyakorlatban már alkalmazott megközelítési módszer a pedagógusértékeléshez.
Surányi Éva; Kézdi Gábor: Iskolaösszevonás, énkép, tanulói eredményesség és társas kapcsolatok.
Szatmáryné Mészáros Ibolya: A matematikai szöveges feladatok megoldása során elkövetett hibák elemzése.
Szatmáryné Mészáros Ibolya; Szabóné Diós Edit: A tanulók egyenetlen leterheltségének vizsgálata.
Szerencsés György: Oktatási e-portfolió és informatikai kompetencia.
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: Mit tanul(hat)nak iskolás gyermekeink a mesékből?
Sáringerné Szilárd Zsuzsanna: Az általános fizikai teherbíró képesség fejlettsége a Pető Intézet hallgatói között.
Terényi Antalné: Alapvető készségek mérése alsó tagozaton.
Tóth György Ferenc; Johanyák Zsolt Csaba: A szoftverfejlesztés oktatásának reformja a versenyszféra visszajelzései alapján.
Tóth Jánosné; Vári Lászlóné: Az utca matematikája : egy preventív fejlesztő kísérlet nagymintás kipróbálása 2-3. évfolyamon.
Tóth Zoltán; Ludányi Lajos: Új lehetőség a tudás szerveződésének vizsgálatában: a fenomenografikus elemzéssel kombinált tudástér-elmélet.
Vargáné Balogh Orsolya: Értékelés a cserkészetben.
Veress Erzsébet: A középiskolások szerhasználatának háttértényezői : a temperamentum- és karakterjellemzők prediktív hatása.
Vári Lászlóné: A kutatói készségek szerepe az oktató-nevelő munka fejlesztésében.
Vígh Tibor: A kommunikatív tesztelés az idegen nyelvi mérés és értékelés rendszerében.
Zsolnai Anikó: A szociális készségek és képességek mérési lehetőségei gyermek- és serdülőkorban.
Zsolnai Anikó: A szociális és az érzelmi kompetencia fejlettsége óvodáskorban.