Pedagógiai Értékelési Konferencia című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 89.

2007

Esélyegyenlőség az általános iskolában : fejlesztő programok hátrányos helyzetű tanulóknak.

Hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztése.

Innovatív eszközök és módszerek alkalmazásának lehetőségei a programozás oktatásában, a felsőoktatásban.

Kognitív képességek longitudinális vizsgálati eredményei.

Részletes program.

A jövő szakiskolája avagy módszertani és mérési váltás a szakiskolákban.

A konferencián prezentáló résztvevők ; Névmutató.

A kutatásalapú tanárképzés és tanártovábbképzés magyarországi megvalósításának lehetőségei.

A szociális kompetencia kutatási és fejlesztési lehetőségei gyermek- és felnőttkorban.

B. Németh Mária: A kognitív és affektív folyamatok kölcsönhatása : a 13 és 17 éves tanulók viszonya a tanuláshoz.

B. Németh Mária: A természettudományos tudás életszerű helyzetekben való alkalmazhatóságának változása 1999 és 2006 között.

Balogh Terézia: Az értékelés lehetőségei a tanulói tevékenységre alapozott tanítás során.

Balogh Terézia: A kutatásalapú tanártovábbképzés hatása a gyakorló tanár munkájára.

Balázsi Ildikó: A 2006. évi Országos kompetenciamérés jellemzői és visszajelzése az iskoláknak és fenntartóiknak.

Benda Klára; Gerő Márton; Micsinai István: Az online oktatásban keletkezett adatok felhasználásának lehetőségei az oktatás hatékonyságának értékelésében.

Benedek György: Gyermekek agyának és képességeinek fejlődése : van-e "kritikus időszak"?

Bozsó Beáta; Szombathelyi Nóra; Kinyó László: A gyermekek számára káros internetes adattartalmak kezelésének nemzetközi tendenciái és magyarországi kihívásai.

Buda András: Az IKT és a debreceni pedagógusok.

Csaplár Péterné: Az SNI gyermekek idegrendszer-fejlesztő mozgásterápiájának (AT) nyomon követése, eredménye a motoros és kognitív funkciókra.

Csapó Benő: A kutatásalapú tanártovábbképzés elemei az SZTE pedagógiai értékelési szakértő szakos képzésében : esettanulmány.

Csapó Benő: A matematikai gondolkodás fejlettsége a 3. évfolyamon.

Cseh Györgyi: A pedagógusok kompetenciáinak mérése és fejlesztése.

Cseh Ágnes Gabriella: A szöveges feladatok megoldóképességének vizsgálata aritmetikai és geometriai tartalmakon.

Csordásné Anda Éva: A matematikai alapkompetencia fejlesztése a MATANDA korongos abakusszal.

Csíkos Csaba; Steklács János: Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és az olvasási teljesítmény kapcsolatának empirikus vizsgálata.

Dancsó Tünde: Az informatika tantárgy eredményességét befolyásoló tanulási módszerek.

Dancsó Tünde: A PISA 2003-mérés eredményeinek hazai vonatkozású elemzése az IKT eszközök használatáról.

Dorner Helga: A pedagógiai célú interakciók szerepe online kollaboratív tanulási környezetben.

Duró Zsuzsanna: A sakkoktatás hatása a képességek fejlődésére.

Farkas Károly: Programozás tanulása könnyedén - szintonicitás.

Fejes József Balázs; Józsa Krisztián: Kulturális eltérések az iskolai eredményességben és a tanulási motivációban : roma és többségi tanulók összehasonlítása.

Gál Ferenc: Mérési, értékelési eszközökkel a módszerváltásért a szakiskolákban.

Gálosné Szűcs Emília: A módszertani megújulás szükségessége és egyik lehetősége a szakiskolákban.

Habók Anita: Fogalmi térképek alkalmazása a magyar nyelvtan tanulásában 4. és 7. évfolyamon.

Hamarné Helmeczi Katalin: A kutatásalapú tanártovábbképzés alkalmazása a projektmódszer továbbfejlesztésében.

Hamarné Helmeczi Katalin: A tanulási hatékonyság fejlesztése projektmódszerrel a 8. évfolyamos kémiaórákon.

Hercz Mária: A pedagógusmunka értékelési rendszerének problémavilága.

Hornyák Zoltán; Borosán Lívia: A 7. évfolyamos tanulók szociális kompetenciájának vizsgálata Bács-Kiskun megyében.

Jámbori Szilvia: Az iskoláskori és serdülőkori átmenetek jelentősége a szocializáció folyamán.

Józsa Krisztián: Az elemi alapkészségek szerepe az olvasási képesség fejlődésében : egy longitudinális vizsgálat tapasztalatai.

Józsa Krisztián; Kelemen Rita: A százalékszámítási készség alkalmazása különféle tantárgyi tartalmakon.

Józsa Krisztián; Zentai Gabriella: A sikeres iskolakezdés segítése : egy készségfejlesztő kísérlet eredményei.

Kapcsáné Németi Júlia: Fejlesztő feladatok a szakiskolában.

Kasik László: A szociális kompetencia néhány összetevőjének fejlettsége és az iskolai eredményesség kapcsolata különböző típusú iskolában tanuló serdülők körében.

Kelemen Rita: A gyermek megjelenése a hazai online sajtóban.

Kertesi Gábor: Pedagógiai értékelés : közgazdász szemmel.

Kiss Róbert: Modellrobotok használata a programozás oktatásában.

Kiss Róbert; Varga József; Kovács Béla: Kecskemét város kilencedik évfolyamos tanulóinak matematikatudásszint-vizsgálata.

Koreczné Kazinczi Ilona: Az IKT hatása az alsó tagozatos képességfejlesztésre.

Korom Erzsébet: Köszöntő.

Kovács Katalin: Kooperatív testnevelési játékok hatása alacsony és magas alkati szorongású serdülő leányok szociometriai helyzetére.

Kovácsné Duró Andrea: Értékelési helyzetek a középiskolás tanulók narratíváiban.

Kristóf Péter: A felnőttkori szociális kompetencia fejlesztése az üzleti életben.

Káity Károlyné: Projektmódszer a 7. évfolyamos fizikatanításban.

Lakatosné Török Erika: Főiskolai oktatók és az információs társadalom eszközrendszere.

Makó Józsefné: Tanulás - mozgás - tudás.

Molnár Gyöngyvér: Az induktív gondolkodás fejlesztése kisiskolás korban.

Molnár Gyöngyvér: Az ismeretek alkalmazhatóságának korlátai.

Molnár Gyöngyvér: A valószínűségi tesztelmélet adta eszközök az ideális mérés megvalósításához.

Molnár Éva: Az IKT-val segített oktatás hatása hátrányos helyzetű tanulók önszabályozó tanulására.

Mészáros Attila: A nem iskolarendszerű képzések speciális pedagógiai értékelési formái.

Nagy Dóra: Valószínűségi és statisztikus gondolkodást vizsgáló empirikus kutatások külföldön és hazánkban.

Nagy Judit: A mindennapos testnevelés megvalósítása és mérési folyamata Hódmezővásárhelyen.

Nagy Lászlóné: A természettudományos megismerési kompetencia fejlesztése.

Niemivirta Markku: A PISA árnyékában : a motiváció és a személyes jól-lét a finn tanulási eredmények értékelésében.

Ollé János: A családi háttér, az iskolával és a tantárgyakkal kapcsolatos attitűd összefüggése a tanulók tanulási stratégiáival.

Pap-Szigeti Róbert: Hátrányos helyzetű tanulók tanulási képességeinek fejlesztése.

Pethő Balázs: Online tanulói környezetek használata a tanártovábbképzésben.

Prisztóka Gyöngyvér; Tóvári Ferenc; Telek István; Vass Miklós: Az iskolai testnevelés értékelésének lehetőségei : tanítói vélemények alapján.

Pásztor Attila: Programozható robotok használata a hallgatók problémamegoldó képességének fejlesztésére MSc és BSc szinten.

Péterné Czakó Edit; Simon Dávid: Az online feladatok eredményessége az önálló tanulás és a tanulók értékelése terén a vegyes rendszerű középiskolai felnőttoktatásban.

Ranschburg Ágnes: Kompetenciamérés a fejlesztési programhoz tartozó szakiskolákban.

Scheidl Róbert: Egy sajátos, a gyakorlatban már alkalmazott megközelítési módszer a pedagógusértékeléshez.

Surányi Éva; Kézdi Gábor: Iskolaösszevonás, énkép, tanulói eredményesség és társas kapcsolatok.

Szatmáryné Mészáros Ibolya: A matematikai szöveges feladatok megoldása során elkövetett hibák elemzése.

Szatmáryné Mészáros Ibolya; Szabóné Diós Edit: A tanulók egyenetlen leterheltségének vizsgálata.

Szerencsés György: Oktatási e-portfolió és informatikai kompetencia.

Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: Mit tanul(hat)nak iskolás gyermekeink a mesékből?

Sáringerné Szilárd Zsuzsanna: Az általános fizikai teherbíró képesség fejlettsége a Pető Intézet hallgatói között.

Terényi Antalné: Alapvető készségek mérése alsó tagozaton.

Tóth György Ferenc; Johanyák Zsolt Csaba: A szoftverfejlesztés oktatásának reformja a versenyszféra visszajelzései alapján.

Tóth Jánosné; Vári Lászlóné: Az utca matematikája : egy preventív fejlesztő kísérlet nagymintás kipróbálása 2-3. évfolyamon.

Tóth Zoltán; Ludányi Lajos: Új lehetőség a tudás szerveződésének vizsgálatában: a fenomenografikus elemzéssel kombinált tudástér-elmélet.

Vargáné Balogh Orsolya: Értékelés a cserkészetben.

Veress Erzsébet: A középiskolások szerhasználatának háttértényezői : a temperamentum- és karakterjellemzők prediktív hatása.

Vári Lászlóné: A kutatói készségek szerepe az oktató-nevelő munka fejlesztésében.

Vígh Tibor: A kommunikatív tesztelés az idegen nyelvi mérés és értékelés rendszerében.

Zsolnai Anikó: A szociális készségek és képességek mérési lehetőségei gyermek- és serdülőkorban.

Zsolnai Anikó: A szociális és az érzelmi kompetencia fejlettsége óvodáskorban.

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 20. 13:02:17 CEST.