Helyzetkép az erdélyi anyanyelvoktatásról.
High-tech assessment and novel low-cost opportunities in education.
Készség- és képességfejlesztő kísérletek óvodás- és kisiskoláskorban - módszerek és eredmények.
Rövid program ; Részletes program.
Társadalmi nemek és eredményesség a felsőoktatásban.
Új irányok a tanulási motiváció hazai kutatásában.
A konferencián prezentáló résztvevők ; névmutató.
Antal Judit; Proctor Thomas P.; Melican Gerald J.: The impact of anchor test development on equating chains.
Apró Melinda: IKT-továbbképzésben részt vevő és részt nem vevő pedagógusok IKT-használati szokásai.
B. Németh Mária; Korom Erzsébet: A természettudományos teljesítmények hatodik és nyolcadik évfolyamon a diagnosztikus mérés három dimenziójában.
Balkányi Péter; Rauf Bettina; Suhajda Emese: A kompetenciamérés szövegértési mérésének tartalmi és műveleti felosztása és a résztesztenkénti eredmények vizsgálata.
Balázsi Ildikó: Az OKM- és PISA-mérésben részt vevő tanulók eredményeinek összevetése.
Banai Bajzáth Angéla; Lencse Máté; Lukács István: Fejlesztő értékelés a felsőoktatásban - tanítás és tanulás összefüggései.
Bocsi Veronika: A genderproblematika olvasata az értékek szemszögéből - különös tekintettel az oktatás és a mobilitás kérdéskörére.
Brezovszky Boglárka; Lehtinen Ernő: Computer-based game environment for promoting the flexible understanding of the system of natural numbers.
Bryant Peter: Mathematical assessment and mathematical reasoning.
Buda András: Szavazórendszerek az oktatásban.
Bujdosó Gyöngyi: A nemek eltérő tanulási affinitásának vizsgálata a felsőoktatásban - az Y-generáció viszonya az informatika tanulásához.
Buzás Zsuzsa: Információs és kommunikációs technológia alkalmazása a zeneoktatásban.
Csizmazia Ágnes; Dombi Boglárka; Henn Zsófia: Az Országos Neveléstudományi Konferenciák tapasztalatai a tízéves jubileum tükrében.
Csizmazia Ágnes; Pintér Petra Orsolya: A hallássérült tanulók idegennyelv-tanulásának lehetőségei az integráció tükrében.
Csábi Eszter: Az alvás eltérő hatása különböző implicit tanulási mechanizmusokra alvási apnoéban.
Csík Orsolya; Horváth László: Kompetencia és tanulási eredmények alapú képzési programtervezés eredménye.
Csíkos Csaba: 10 éves tanulók fejben számolási stratégiáinak vizsgálata.
Czitán Gabriella: The role of evaluation and examination in the schools of reform pedagogy.
Czédliné Bárkányi Éva: A gyakorlati képzés helyzete az SZTE JGYPK TOKI tanító szakán.
D. Molnár Éva: Sajátos nevelési igényű tanulók teljesítménye a diagnosztikus feladatokban.
Dancs Katinka; Kinyó László: Students’ attitudes towards immigrants in various secondary school types of Szeged.
Darvay Sarolta; Vastagné Bauer Zita: Egészségfejlesztés a pedagógusképző intézményünkben.
Dudás András; Tősér Zoltán: Multiplayer educational games with intelligent tutor : progress report.
Ehler Antje; Fritz-Stratmann Annemarie; Ricken Gabi; Balzer Lars: MARKO-0 and 1. diagnostic tests based on a developmental model.
Engler Ágnes: Társadalmi nemek a felsőoktatás levelező tagozatán.
Fazekasné Fenyvesi Margit; Zentai Gabriella: Beszédhanghallásra épülő helyesírás-fejlesztés harmadik osztályban.
Fejes József Balázs: Az osztálytermi környezet motivációs hatásának feltárása célorientációs elméleten alapuló kérdőívek segítségével.
Fejes József Balázs; Vígh Tibor: A Tanulói célok kérdőív működésének vizsgálata matematika tantárgyhoz kötődően 5-8. évfolyamon.
Fritz-Stratmann Annemarie; Ricken Gabi; Balzer Lars: A developmental model of arithmetic competencies in age 4-8.
Funke Joachim; Greiff Samuel: Dynamic systems and their importance in competence assessment of problem solving.
Fényes Hajnalka: A felsőoktatásban tanuló férfiak és nők tényleges mobilitása, státuszinkonzisztencia a nők oktatásbeli és munkaerő-piaci helyzete között.
Fűzi Beatrix: A tanári munka sikerességének mérése és fejlesztése.
Gergely Erzsébet Emese: Az erdélyi magyar diákok olvasási-szövegértési eredményeinek társadalmi hátteréről.
Greiff Samuel; Funke Joachim: Measuring complex problem solving across different class levels : assessment, invariance and construct validity.
Gál Zita: A társas készségek és a tudatelmélet kapcsolata.
Harangus Katalin: A vizsgálati minta sajátosságai és az oktatási szintek szerinti eredmények alakulására alkalmazott matematikai modell.
Horváth Zsófia Irén: Személyiségtulajdonságok felismerése adott szöveg értelmezése alapján.
Horváth Cz. János: Hallgatói µ-tartalmak mérési lehetőségei.
Hricsovinyi Julianna; Józsa Krisztián; Szenczi Beáta: A számítógép és a papír alapú Elsajátítási Motiváció Kérdőívek összehasonlító elemzése.
Hódi Ágnes; B. Németh Mária: The impact of basic school-readiness skills on 2nd graders’ reading developmental patterns : a Cohort study.
Hülber László: Matematika műveltségterületen különböző típusú itemek viselkedésének összehasonlító elemzése számítógép és papír alapú környezetben.
Hülber László; Tóth Edit: Hallgatók véleménye az Erasmus-ösztöndíj keretében teljesített kurzusok megfeleltetésének és a szerzett kreditek elismerésének folyamatáról.
Janurik Márta: A zenei képességek fejlődése és összefüggése néhány elemi alapkészséggel : egy kilenchónapos zenei fejlesztő kísérlet eredményei.
Józsa Krisztián; Csordásné Anda Éva: A matematikai készségek fejlesztése harmadik osztályos tanulók körében : a MATANDA eszköz alkalmazása.
Kasik László; D. Molnár Éva: A szövegértési teljesítmények szövegtípus és pszichikus struktúra szerinti különbségei.
Kasik László; Zsolnai Anikó: A szociálisprobléma-megoldó gondolkodás modelljei és mérési-fejlesztési lehetőségei.
Kata János: Brainstorming alapú csoportos értékelési módszer alkalmazása a vizsgáztatásban.
Kinyó László; Tóth Edit: 7. és 11. évfolyamos tanulók társadalomismereti és állampolgári tudása a dél-alföldi régióban.
Kis Noémi; Józsa Krisztián: A szülői nevelési stílus kapcsolata az elsajátítási motivációval.
Kizmus Zoltánné: Nevelés és mérés az óvodában.
Koren Balázs; Papp-Varga Zsuzsanna; Lavicza Zsolt: STEM-tanárképzés fejlesztése a GeoGebra-program segítségével.
Kovács Péter: A statisztikai műveltség és a statisztikaoktatás problémái, kihívásai a gazdasági felsőoktatásban.
Kupiainen Sirkku; Marjanen Jukka; Vainikainen Mari Pauliina; Hautamäki Jarkko: Finnish ninth graders six years apart : How to explain declining achievement and adverse attitudinal development?
Langhorst Petra; Ehlert Antje; Fritz-Stratmann Annemarie: A math training for early mathematics instruction : Mina and the mole.
Lesznyák Márta: Többségi és tanulásban akadályozott gyermekek szociálisprobléma-megoldó gondolkodásának különbségei : a nagymintás vizsgálat eredményei.
Lukácsi Zoltán: IRT and latent regression for detecting changes in reading ability over time.
Lángné Lázi Márta; Borsa Judit; Szilágyi Brigitta: Tehetséggondozás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.
Magyar Andrea: Comparative studies on computerized adaptive testing.
Miksztai-Réthey Brigitta; Magyar Tímea: Analysis of facial expressions with special need children : preliminary results.
Molitorisz Anikó: Tizenegyedikes tanulók tankönyvolvasási stratégiái.
Molnár Gyöngyvér: A problémamegoldó gondolkodás és az intelligencia kapcsolata oktatási kontextusban.
Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila: The transition from single testing to complex systems of assessments.
Molnár György: IKT-innováció a felsőoktatásban oktatók módszertani továbbképzésében.
Molnár Milán; Papp Katalin: Természettudományos nevelés kisgyermekkorban.
Molnár Pál: Kutatói bloghálózatban dolgozó, hálózatba szerveződő hallgatói kutatóközösség empirikus kohézióvizsgálata.
Molnár Pál; Aoki Kumiko: Online, kultúraközi, hálózati környezetben együttműködő hallgatói kutatócsoportok online kapcsolati hálózatának változása az együttműködés során.
Máténé Homoki Tünde: Tanulásban akadályozott serdülők társas viselkedésének általános jellemzői.
Nagy Zsuzsanna: Fogalmazásértékelési szempontrendszer működésének vizsgálata két független bíráló ítéletei alapján.
Nagy Zsuzsanna; Tóth Edit: A tanulmányi kreditek elismerése és a kurzusmegfeleltetés módszerei Erasmuskoordinátorok körében végzett kérdőíves kutatás eredményei alapján.
Nikolov Marianne; Szabó Gábor: Diagnosztikus angol tesztfeladatok nehézségi, ismertségi és tetszési indexeinek összefüggései.
Ostorics László; Balázsi Ildikó: Az olvasói profil, a szövegértési teljesítmény és egyes kiemelt háttérváltozók összefüggései a PISA 2009 magyarországi eredményeiben.
Pletl Rita: Az olvasás és szövegértés színvonala az elemitől az érettségiig.
Pukánszky Judit: Szülői hatások a gyermeki testkép vonatkozásaiban.
Pásztor Attila: Kredit- és kurzusbeszámítás az Erasmus-program keretében : problémák és jó gyakorlatok azonosítása mélyinterjús kutatás alapján.
Ravaszné Mitzki Erzsébet: A történelmi tájékozódás térben és időben, a történelmi szókincs fejlődése 5-8. osztályban.
Sebők Judit; Nagy Tamás: Webcam based analysis of facial expressions.
Sominé Hrebik Olga: 6. évfolyamos tanulók nyelvérzékének és német nyelvi olvasási készségeinek összefüggései.
Stanat Petra: Monitoring student achievement : potential and challenges of the German approach.
Suplicz Sándor: A tanári minőség indikátorai.
Szabadi Magdolna: The development and measurement of the emotional skills under a music therapy training.
Szabó Attila Ferenc: Pedagogical development and measurement of professional canoe athletes during olympic preparation.
Szabó-Balogh Virág: Autisták tanulási, emlékezeti és nyelvi képességeinek vizsgálata a fejlesztés tükrében.
Szenczi Beáta: Második osztályos tanulók meggyőződései az olvasástanulás céljáról és saját olvasásteljesítményükről.
Szentes Erzsébet: Pályaválasztás és pályakép vizsgálata a XI. osztályosok körében.
Szilágyi Brigitta; Lángné Lázi Márta; Kádasné V. Nagy Éva; Tóth János: A tehetséggondozás egy hagyományostól eltérő módja a BME Matematika Intézetében.
Takács István Károly: A hazai általános és középiskolai tankönyvekből kirajzolódó homofóbiakép.
Tobinski David: EcoSphere : a new paradigm for complex problem solving assessment in the adolescence.
Tongori Ágota: ICT skills assessment.
Tornyi Zsuzsa Zsófia: Oktatói pályafutás : a női oktatók önértékelése és önértelmezése a Debreceni Egyetemen - egy empirikus kutatás tapasztalatai alapján.
Tánczos Tímea: 1. és 2. osztályos tanulók munkamemória- és végrehajtó funkcióinak feltérképezése longitudinális vizsgálatban.
Tánczos Tímea; Németh Dezső: Első és második osztályos tanulók kognitív funkcióinak összevetése az iskolai teljesítményükkel.
Tánczos Tímea; Szabó-Balogh Virág: A verbális fluencia vizsgálata autizmussal élő gyermekeknél.
Tóth Dénes; Csépe Valéria: Itemszintű válaszidők elemzése képességtesztekben.
Tóth Edit; Csapó Benő: Dear Colleagues : köszöntő.
Tóth Edit; Csapó Benő: Köszöntő.
Tóth János; Lángné Lázi Márta; Szilágyi Brigitta: Egyéni és csoportos tehetséggondozás.
Tóth Krisztina; Rölke Heiko; Goldhammer Frank: Educational process mining - clustering students’ test-taking behaviour in InternetBased simulations.
Tóthné Aszalai Anett: A szociálisprobléma-megoldó gondolkodás kérdőív kipróbálása tanulásban akadályozott gyermekek körében : a kismintás vizsgálat tanulságai.
Vainikainen Mari Pauliina; Kupiainen Sirkku; Marjanen Jukka; Hautamäki Jarkko: Previous knowledge and task performance as predictors of girls’ and boys’ interest in low-stakes assessment tasks of mathematical thinking skills.
Vastagné Bauer Zita; Darvay Sarolta: Egészségfejlesztés, drogprevenció az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar hallgatóinak körében végzett kutatás tükrében.
Vidákovich Tibor: Néhány deduktív következtetési séma működése különböző matematikai tartalmakkal.
Zentai Gabriella: A rendszerező képesség tantárgyi tartalomba ágyazott fejlesztése harmadik osztályban.