Pedagógiai Értékelési Konferencia című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 94.

2017

15th Conference on Educational Assessment : short and detailed program.

Examining social and emotional skills and abilities before and during early education.

Gondolkodási képességek mérése és fejlesztése a természettudományos nevelésben.

Résztvevők = Participants.

XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia : rövid és részletes program.

A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság meghatározására kidolgozott mérési rendszer a Szegedi Tudományegyetemen.

A tanítás tanulása : hogyan működhet egy kutatásalapú gyakorlatra felkészítő kurzus az osztatlan tanárképzésben?

Aknai Dóra Orsolya: Tanulási motiváció és a szülői háttér összefüggése értelmi sérült tanulók körében.

Asztalos Kata: Online, diagnosztikus, gyermekkori zenei észlelést mérő teszt alkalmazása iskolába lépő gyermekek körében.

Bank Éva: Egy kutatásalapú tanári gyakorlatra felkészítő kurzus tanulói kvantitatív értékelése.

Bank Éva: Psychometric properties of the Hungarian version of the Academic coping scale.

Bank Éva; Marótiné Balogh Zita; Józsa Krisztián: Az egyszülött és az ikergyermekek DIFER készségeinek fejlettsége óvodáskorban.

Baucal Aleksandar: Toward the hybridization of quantitative and qualitative methodology to make educational science more relevant.

Besnyi Szabolcs; Szabó Dóra Fanni: Élménypedagógiai foglalkozások hatása az osztály társas szerkezetére.

Bohács Krisztina: Inclusive study groups based on Magne Nyborg's concept teaching method : effects of a cognitive intervention program on typical and sen pre-schoolers.

Bohács Krisztina: Role of cognitive acceleration programs in the education of ethnic minority and immigrant children.

Bordás Andrea: A reflektív gondolkodás értékelése tanítóképzős hallgatóknál.

Buzás Zsuzsa; Maródi Ágnes; Csontos Tamás; Szabó Norbert: The acquisition of functional categories in Hungarian and in English between the ages of 18 and 30 months.

Buzás Zsuzsa; Szabó Norbert; Csontos Tamás; Maródi Ágnes: Factors influencing the music reading achievements of uppergraders.

Bálint Krisztián; Tóth Alex: Az ön tanórája "VR-READY"? : a Vajdasági Általános iskolai tanárok meglátásai a virtuális valóságalapú oktatás területén.

Bálint Krisztián; Tóth Alex: Egyetemi hallgatók bitcoin alapú oktatási igényeinek felmérése Szerbiában.

Bús Enikő: Elsőéves egyetemisták elsajátítási motivációjának vizsgálata.

Bús Enikő: Harmadéves tanárjelöltek pedagógiai experimentalizmusának vizsgálata egy problémaalapú kurzus hatására.

Csíkos Csaba: Szülők és tanítók nézetei a matematikáról mint iskolai tantárgyról.

Czók Brigitta: Japán tanárok nézetei a pedagógiai értékelésről, összefüggésben saját tanári tevékenységükkel.

D. Molnár Éva; Nagy Ágnes Virág: Perzisztáló primitív reflexek szerepe a tanulásban 1-3 évfolyamon.

D. Molnár Éva; Tóth Edit; Kasik László: Az önszabályozott tanulás és a szociálisprobléma-megoldás összefüggései 4. évfolyamon.

D. Molnár Éva; Vígh Tibor: Köszöntő - Dear Colleagues.

Dancs Katinka: 4. és 6. osztályos tanulók explicit és implicit interkulturális attitűdjeinek összehasonlítása.

Dorner László: The prosociality of infants : the first steps towards helping.

Fehér Péter; Aknai Dóra Orsolya: Network analysis of scientific collaboration - based on coauthorships - at the doctoral schools of educational studies in Hungary.

Fejes József Balázs: Oktatási reziliencia : mit tudunk eddig?

Frans Niek; Post Wendy: Defining stability and its role in early childhood assessment.

Fűz Nóra: Általános iskolás tanulók, tanárok és intézményvezetők attitűdje az iskolán kívüli tanórák iránt.

Gáspár Csaba: Examining teachers' empathy.

Habók Anita; Magyar Andrea: A nyelvtanulási stratégiák összefüggése néhány tanulással kapcsolatos jellemzővel.

Hajduné Holló Katalin; Zentai Gabriella; Józsa Krisztián: Az elemi kombinatív képesség kritériumorinetált diagnosztikus tesztje 4-8 éves gyermekek számára.

Hautamäki Jarkko; Kupiainen Sirkku: Predicting students' attainment in PISA mathematical and science literacy tasks.

Hegedűs Szilvia: Reactions given to peer distress among 3 to 4-year-old children based on the opinion of parents and teachers.

Hevesi Tímea Mária: Kapcsolat kialakítása autizmussal élő gyermekkel élményt nyújtó helyzetek által : pedagógiai kísérlet Csongrád megyében.

Holik Ildikó: Mérnökinformatikus hallgatók kompetenciáinak vizsgálata.

Hotulainen Risto; Vainikainen Mari Pauliina; Hienonen Ninja: Development of achievement and test taking behavior : a classcentered analysis.

Juhász Dóra: Munkamemória és végrehajtó funkciók időskorban.

Kambeyo Linus: The possibility of an online assessment of scientific reasoning, inductive reasoning and motivation to learn science : a pilot study in Namibia.

Karácsony Ilona: Az iskolai környezet egészséget erősítő összetevői.

Kasik László; Gál Zita: "Nem szeretném megoldani." : a kortársi problémák megoldásával kapcsolatos negatív orientáció jellemzői serdülők körében.

Khurelbaatar Sansarmaa: The relationship between socio-economic background and test performance : the case of Mongolia.

Kinyó László: A 2016-os felsőoktatási kompetenciamérés eredményei történelemből egy kutatóegyetem különböző karain.

Kis Noémi; Józsa Krisztián: Az otthoni környezet hatása az óvodás gyermekek elsajátítási motivációjára : egy longitudinális vizsgálat eredményei.

Kiss Hedvig; Pikó Bettina: Középiskolások és egyetemisták problémás internethasználata mint pedagógiai kihívás.

Kong Yunjun; Molnár Edit Katalin: Chinese EFL teachers' conceptions of writing.

Korom Erzsébet: A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság mérésének természettudományi eredményei 2016-ban.

Kovács Anett: Helyzetkép a validáció alakulásáról Európában a 2016-os European Inventory tükrében.

Kozulin Alex: From Vygotsky's concept of ZPD to the current practice of dynamic assessment.

Krausz Anita: A tanulásszervezési formák alkalmazásának tanulása.

Krausz Anita; Dombi Edina: Általános iskolás tanulók érzelem-felismerése, attitűdje.

Krausz Anita; Nagy Krisztina; Tóth Alisa: Alsó tagozaton tanuló tipikusan fejlődő és sajátos nevelési igényű tanulók színhasználatának és iskolához való viszonyának összehasonlítása.

Kumpulainen Kristiina: Researching and understanding 21st century multiliteracies : why, where, and how?

Kupiainen Sirkku: Modelling students' choice of basic vs. advanced mathematics in upper secondary education.

Kósa Maja: Történelemtanárok szakmai meggyőződései és hatásuk a kutatásalapú tanulás megítélésére.

Lannert Judit; Gyenge Zsuzsanna: Biztos Kezdet Gyerekházak értékelése 2015.

Lőrincz Éva Anna: A képzési elégedettség és az érzelmi jóllét kapcsolatának empirikus vizsgálata.

Mihálka Mária; Pikó Bettina: Elégedett és elégedetlen pedagógusok : a munkával, valamint a munkahelyi és környezeti változókkal való elégedettség vizsgálata.

Molnár Edit Katalin; Kovács Renáta: Egy kutatásalapú tanári gyakorlatra felkészítő kurzus tanulói kvalitatív értékelése.

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság vizsgálata : elmélet, megvalósítás, főbb eredmények.

Molnár Gyöngyvér; Magyar Andrea; Nagy József: Developing word recognition skills with an assessment-based, personalized online instructional system.

Nagy Krisztina: Dimensions of school attachment in elementary school.

Nagy Lászlóné; Kissné Gera Ágnes: Gondolkodásfejlesztő feladatok a környezetismeret-, természetismeret-tankönyvek biológia részeiben és a biológiatankönyvekben.

Nagy Zoltán; D. Molnár Éva: Tanulást hátráltató stratégiák komponensei és pedagógiai vetületei.

Oinas Sanna; Vainikainen Mari Pauliina: Technology-enhanced teacher feedback to pupils and parents in Finnish-basic education.

Orosz Gábor Tamás: Innovatív gondolkodás az informatikai felsőoktatásban : tervező szemléletmód.

Phongphanit Thongsay: A pilot study of examinining the validity and reliability of research questionnaires.

Purevjav Davaajav; Kis Noémi; Molnár Edit Katalin: The relationships of background variables and teachers' perceptions of their professional knowledge and development needs.

Purevjav Davaajav; Molnár Edit Katalin: What do teachers learn from in-service teacher training?

Pásztor Attila; Hódi Ágnes; Kiss Renáta; Rausch Attila: The role of inductive reasoning in early literacy and numeracy at the beginning of primary school.

Pásztor-Kovács Anita: The effect of the application of predefined messages on collaborative problem solving behaviour in a computer-based test environment.

Racsmány Mihály: Teszthatás, szétosztott tanulás, metakognitív stratégiák : mi a mondanivalója a memóriakutatásnak az oktatás módszertana számára?

Ragchaa Jargaltuya; Tóth Edit; Csapó Benő: Teachers' attitudes towards assessment and how their instructional changes are affected by their perception of stakeholders : the case of Mongolia.

Salamon Anikó: A lemorzsolódás egyéni és intézményi tényezői egy szakképzési centrumban.

Serfőző Mónika; Bajzáth Angéla: Innovative assessment design in teacher education.

Szabó Dóra Fanni: Differences between resilient and non-resilient students based on school motivation, school attachment and self-efficacy.

Szabó Dóra Fanni: Methodological possibilities to identify resilient students.

Szabó Zsófia Gabriella; Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné: Természettudományi tudást vizsgáló tesztrendszer működése 10-14 évesek körében.

Szántó Anita Piroska; Nagy Lászlóné: A valószínűségi gondolkodás és fejlesztési lehetőségei a biológiaoktatásban.

Sági Matild: Az iskola hatása a kedvezőtlen családi hátterű gyerekek tanulói teljesítményére.

Tóth Alisa; Simon Tünde; Kárpáti Andrea: Moholy-Nagy vizuális modulok : beszámoló a színpercepció és vizuális kommunikációs tesztek pilot vizsgálatáról 1., 5. és 9. osztályos tanulók körében.

Vainikainen Mari Pauliina; Greiff Samuel; Hautamäki Jarkko: Explaining increasing performance gaps by test-taking effort in a longitudinal large-scale assessment study in Finland.

Vass Dorottea: 6-8 éves tanulók irodalom iránti attitűdje az 1960-as években és napjainkban : komparatív vizsgálat.

Velencei Jolán; Szeghegyi Ágnes: Narratív gondolkodás : esettanulmányok az üzleti döntések támogatásáról.

Veres Gábor: A rendszerszintű komplex gondolkodás mérése és fejlesztése a természettudományi nevelésben.

Vígh Tibor: A társértékelés tanulása, ahogyan azt a formatív értékelések szövegeinek a tartalmi és minőségi jellemzői mutatják.

Wu Hao; Kambeyo Linus; Molnár Gyöngyvér: The feasibility and reliability of computer-based assessment of inductive reasoning in Namibia and China : a comparison study.

Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: Chinese students' component skills of problem solving : a pilot study.

Z. Orosz Gábor; Korom Erzsébet: Mérési koncepciók és mérőeszközök a természettudományos gondolkodás értékelésében.

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 25. 19:32:23 CEST.