Vissza |
15th Conference on Educational Assessment : short and detailed program.
Examining social and emotional skills and abilities before and during early education.
Gondolkodási képességek mérése és fejlesztése a természettudományos nevelésben.
XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia : rövid és részletes program.
Aknai Dóra Orsolya: Tanulási motiváció és a szülői háttér összefüggése értelmi sérült tanulók körében.
Asztalos Kata: Online, diagnosztikus, gyermekkori zenei észlelést mérő teszt alkalmazása iskolába lépő gyermekek körében.
Bank Éva: Egy kutatásalapú tanári gyakorlatra felkészítő kurzus tanulói kvantitatív értékelése.
Bank Éva: Psychometric properties of the Hungarian version of the Academic coping scale.
Bank Éva; Marótiné Balogh Zita; Józsa Krisztián: Az egyszülött és az ikergyermekek DIFER készségeinek fejlettsége óvodáskorban.
Baucal Aleksandar: Toward the hybridization of quantitative and qualitative methodology to make educational science more relevant.
Besnyi Szabolcs; Szabó Dóra Fanni: Élménypedagógiai foglalkozások hatása az osztály társas szerkezetére.
Bohács Krisztina: Inclusive study groups based on Magne Nyborg's concept teaching method : effects of a cognitive intervention program on typical and sen pre-schoolers.
Bohács Krisztina: Role of cognitive acceleration programs in the education of ethnic minority and immigrant children.
Bordás Andrea: A reflektív gondolkodás értékelése tanítóképzős hallgatóknál.
Buzás Zsuzsa; Maródi Ágnes; Csontos Tamás; Szabó Norbert: The acquisition of functional categories in Hungarian and in English between the ages of 18 and 30 months.
Buzás Zsuzsa; Szabó Norbert; Csontos Tamás; Maródi Ágnes: Factors influencing the music reading achievements of uppergraders.
Bálint Krisztián; Tóth Alex: Az ön tanórája "VR-READY"? : a Vajdasági Általános iskolai tanárok meglátásai a virtuális valóságalapú oktatás területén.
Bálint Krisztián; Tóth Alex: Egyetemi hallgatók bitcoin alapú oktatási igényeinek felmérése Szerbiában.
Bús Enikő: Elsőéves egyetemisták elsajátítási motivációjának vizsgálata.
Csíkos Csaba: Szülők és tanítók nézetei a matematikáról mint iskolai tantárgyról.
Czók Brigitta: Japán tanárok nézetei a pedagógiai értékelésről, összefüggésben saját tanári tevékenységükkel.
D. Molnár Éva; Nagy Ágnes Virág: Perzisztáló primitív reflexek szerepe a tanulásban 1-3 évfolyamon.
D. Molnár Éva; Tóth Edit; Kasik László: Az önszabályozott tanulás és a szociálisprobléma-megoldás összefüggései 4. évfolyamon.
D. Molnár Éva; Vígh Tibor: Köszöntő - Dear Colleagues.
Dancs Katinka: 4. és 6. osztályos tanulók explicit és implicit interkulturális attitűdjeinek összehasonlítása.
Dorner László: The prosociality of infants : the first steps towards helping.
Fehér Péter; Aknai Dóra Orsolya: Network analysis of scientific collaboration - based on coauthorships - at the doctoral schools of educational studies in Hungary.
Fejes József Balázs: Oktatási reziliencia : mit tudunk eddig?
Frans Niek; Post Wendy: Defining stability and its role in early childhood assessment.
Fűz Nóra: Általános iskolás tanulók, tanárok és intézményvezetők attitűdje az iskolán kívüli tanórák iránt.
Gáspár Csaba: Examining teachers' empathy.
Habók Anita; Magyar Andrea: A nyelvtanulási stratégiák összefüggése néhány tanulással kapcsolatos jellemzővel.
Hajduné Holló Katalin; Zentai Gabriella; Józsa Krisztián: Az elemi kombinatív képesség kritériumorinetált diagnosztikus tesztje 4-8 éves gyermekek számára.
Hautamäki Jarkko; Kupiainen Sirkku: Predicting students' attainment in PISA mathematical and science literacy tasks.
Hegedűs Szilvia: Reactions given to peer distress among 3 to 4-year-old children based on the opinion of parents and teachers.
Hevesi Tímea Mária: Kapcsolat kialakítása autizmussal élő gyermekkel élményt nyújtó helyzetek által : pedagógiai kísérlet Csongrád megyében.
Holik Ildikó: Mérnökinformatikus hallgatók kompetenciáinak vizsgálata.
Hotulainen Risto; Vainikainen Mari Pauliina; Hienonen Ninja: Development of achievement and test taking behavior : a classcentered analysis.
Juhász Dóra: Munkamemória és végrehajtó funkciók időskorban.
Karácsony Ilona: Az iskolai környezet egészséget erősítő összetevői.
Kasik László; Gál Zita: "Nem szeretném megoldani." : a kortársi problémák megoldásával kapcsolatos negatív orientáció jellemzői serdülők körében.
Khurelbaatar Sansarmaa: The relationship between socio-economic background and test performance : the case of Mongolia.
Kinyó László: A 2016-os felsőoktatási kompetenciamérés eredményei történelemből egy kutatóegyetem különböző karain.
Kis Noémi; Józsa Krisztián: Az otthoni környezet hatása az óvodás gyermekek elsajátítási motivációjára : egy longitudinális vizsgálat eredményei.
Kiss Hedvig; Pikó Bettina: Középiskolások és egyetemisták problémás internethasználata mint pedagógiai kihívás.
Kong Yunjun; Molnár Edit Katalin: Chinese EFL teachers' conceptions of writing.
Korom Erzsébet: A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság mérésének természettudományi eredményei 2016-ban.
Kovács Anett: Helyzetkép a validáció alakulásáról Európában a 2016-os European Inventory tükrében.
Kozulin Alex: From Vygotsky's concept of ZPD to the current practice of dynamic assessment.
Krausz Anita: A tanulásszervezési formák alkalmazásának tanulása.
Krausz Anita; Dombi Edina: Általános iskolás tanulók érzelem-felismerése, attitűdje.
Krausz Anita; Nagy Krisztina; Tóth Alisa: Alsó tagozaton tanuló tipikusan fejlődő és sajátos nevelési igényű tanulók színhasználatának és iskolához való viszonyának összehasonlítása.
Kumpulainen Kristiina: Researching and understanding 21st century multiliteracies : why, where, and how?
Kupiainen Sirkku: Modelling students' choice of basic vs. advanced mathematics in upper secondary education.
Kósa Maja: Történelemtanárok szakmai meggyőződései és hatásuk a kutatásalapú tanulás megítélésére.
Lannert Judit; Gyenge Zsuzsanna: Biztos Kezdet Gyerekházak értékelése 2015.
Lőrincz Éva Anna: A képzési elégedettség és az érzelmi jóllét kapcsolatának empirikus vizsgálata.
Mihálka Mária; Pikó Bettina: Elégedett és elégedetlen pedagógusok : a munkával, valamint a munkahelyi és környezeti változókkal való elégedettség vizsgálata.
Molnár Edit Katalin; Kovács Renáta: Egy kutatásalapú tanári gyakorlatra felkészítő kurzus tanulói kvalitatív értékelése.
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság vizsgálata : elmélet, megvalósítás, főbb eredmények.
Molnár Gyöngyvér; Magyar Andrea; Nagy József: Developing word recognition skills with an assessment-based, personalized online instructional system.
Nagy Krisztina: Dimensions of school attachment in elementary school.
Nagy Lászlóné; Kissné Gera Ágnes: Gondolkodásfejlesztő feladatok a környezetismeret-, természetismeret-tankönyvek biológia részeiben és a biológiatankönyvekben.
Nagy Zoltán; D. Molnár Éva: Tanulást hátráltató stratégiák komponensei és pedagógiai vetületei.
Oinas Sanna; Vainikainen Mari Pauliina: Technology-enhanced teacher feedback to pupils and parents in Finnish-basic education.
Orosz Gábor Tamás: Innovatív gondolkodás az informatikai felsőoktatásban : tervező szemléletmód.
Phongphanit Thongsay: A pilot study of examinining the validity and reliability of research questionnaires.
Purevjav Davaajav; Kis Noémi; Molnár Edit Katalin: The relationships of background variables and teachers' perceptions of their professional knowledge and development needs.
Purevjav Davaajav; Molnár Edit Katalin: What do teachers learn from in-service teacher training?
Pásztor Attila; Hódi Ágnes; Kiss Renáta; Rausch Attila: The role of inductive reasoning in early literacy and numeracy at the beginning of primary school.
Pásztor-Kovács Anita: The effect of the application of predefined messages on collaborative problem solving behaviour in a computer-based test environment.
Racsmány Mihály: Teszthatás, szétosztott tanulás, metakognitív stratégiák : mi a mondanivalója a memóriakutatásnak az oktatás módszertana számára?
Ragchaa Jargaltuya; Tóth Edit; Csapó Benő: Teachers' attitudes towards assessment and how their instructional changes are affected by their perception of stakeholders : the case of Mongolia.
Salamon Anikó: A lemorzsolódás egyéni és intézményi tényezői egy szakképzési centrumban.
Serfőző Mónika; Bajzáth Angéla: Innovative assessment design in teacher education.
Szabó Dóra Fanni: Differences between resilient and non-resilient students based on school motivation, school attachment and self-efficacy.
Szabó Dóra Fanni: Methodological possibilities to identify resilient students.
Szabó Zsófia Gabriella; Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné: Természettudományi tudást vizsgáló tesztrendszer működése 10-14 évesek körében.
Szántó Anita Piroska; Nagy Lászlóné: A valószínűségi gondolkodás és fejlesztési lehetőségei a biológiaoktatásban.
Sági Matild: Az iskola hatása a kedvezőtlen családi hátterű gyerekek tanulói teljesítményére.
Tóth Alisa; Simon Tünde; Kárpáti Andrea: Moholy-Nagy vizuális modulok : beszámoló a színpercepció és vizuális kommunikációs tesztek pilot vizsgálatáról 1., 5. és 9. osztályos tanulók körében.
Vainikainen Mari Pauliina; Greiff Samuel; Hautamäki Jarkko: Explaining increasing performance gaps by test-taking effort in a longitudinal large-scale assessment study in Finland.
Vass Dorottea: 6-8 éves tanulók irodalom iránti attitűdje az 1960-as években és napjainkban : komparatív vizsgálat.
Velencei Jolán; Szeghegyi Ágnes: Narratív gondolkodás : esettanulmányok az üzleti döntések támogatásáról.
Veres Gábor: A rendszerszintű komplex gondolkodás mérése és fejlesztése a természettudományi nevelésben.
Wu Hao; Kambeyo Linus; Molnár Gyöngyvér: The feasibility and reliability of computer-based assessment of inductive reasoning in Namibia and China : a comparison study.
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: Chinese students' component skills of problem solving : a pilot study.
Z. Orosz Gábor; Korom Erzsébet: Mérési koncepciók és mérőeszközök a természettudományos gondolkodás értékelésében.